۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۷۴۶۷۳

بازدید وزیر فرهنگ و جنسیت اوگاندا از کالج المصطفی

خبرگزاری رسا - وزیر فرهنگ و جنسیت کشور اوگاندا از کالج اسلامی المصطفی در این کشور بازدید کرد.
بازديد وزير فرهنگ و جنسيت اوگاندا از کالج المصطفي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، وزیر فرهنگ و جنسیت کشور اوگاندا از کالج اسلامی المصطفی در این کشور بازدید کرد.
در این بازدید که بنا به درخواست وزیر فرهنگ و جنسیت کشور اوگاندا صورت گرفته بود، نماینده المصطفی به معرفی دانشگاه بین‌المللی المصطفی پرداخت و کالج اسلامی المصطفی را یکی از شعبه‌های آن برشمرد.
خانم رقیه ناکاداما که پیش از این در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، اجمالا با کالج اسلامی المصطفی آشنا شده بود، ابراز داشت: علاقمند شدم با این مجموعه و فعالیت‌های آن از نزدیک بیشتر آشنا شوم به همین منظور درخواست بازدید از این کالج را داشتم.
وزیر فرهنگ و جنسیت کشور اوگاندا با اشاره به ابراز خرسندی خویش از فعالیت نمایندگی المصطفی در کشور اوگاندا با هدف آموزش عالی جوانان مسلمان این کشور، گفت: از این‌که به مردم کشور اوگاندا این فرصت داده شده، تا بتوانند از مزایای آموزش عالی بدون هزینه برخوردار شوند، از دولت جمهوری اسلامی ایران و جامعةالمصطفی بسیار تشکر می‌کنم.
وی ضمن تأکید بر معرفی افراد مستعد به کالج اسلامی المصطفی، یکی از علت‌های عدم برخورداری مسلمانان از مدارج عالی را عدم توانایی مالی آنان برشمرد و تصریح کرد: از فعالیت المصطفی که بدون هزینه این امکانات را در اختیار جوانان اوگاندایی قرار می‌دهد تا بتوانند مدارج عالی را طی کنند، بسیار تشکر و قدردانی می‌کنم.
 خانم ناکاداما در پایان با بیان این‌که زنان و دختران اوگاندا بیش از سایرین نیازمند آموزش‌های عالی هستند، خاطرنشان کرد: از جامعةالمصطفی درخواست می‌کنم هرچه زودتر فعالیت‌ آموزش‌های عالی را برای دختران و زنان اوگاندایی نیز راه اندازی کند چرا که زنان و دختران اوگاندا بیش از سایرین نیازمند این آموزش‌ها هستند./907/د102/ی
ارسال نظرات