۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۷۴۸۰۱
امام جمعه گرگان:

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از محرومان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای دستگیری از محرومان و خانواده های نیازمند دانست.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز استان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره گیری از معنویت این ماه تأکید کرد و گفت: این ماه بدون شک همراه خود خیر و برکات بسیار زیادی می آورد و ما باید از این خیر و برکات آگاه باشیم.

 

به گفته وی، ما در واقع پشت پرده این ماه را نمی بینیم و تنه گرسنگی، تشنگی و فشارهای این ماه مشاهده می شود، در صورتی که اگر این مسائل پشت پرده برای ما روشن و مشخص شود، بدون شک دعا می کنیم که همه سال ماه مبارک رمضان باشد.

 

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام همیشه قبل ازش فرا رسیدن این ماه مبارک، ندا می دادند که ماه خدا می آید و همراه خود برکت و رحمت می آورد و به نوعی مسلمانان را آماده ورود به ماه میهمانی خداوند می کردند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برای این که نهایت بهره و استفاده از این ماه را ببریم، باید خوب خود را شتشو دهیم و پاک کنیم، زیرا در این ماه به میهمانی خداوند خواهیم رفت و این مهیمانی خیلی مهم تر از میهمانی های دنیوی است که برای آن بسیار خود را پاکیزه می کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: باید در این ماه بی حوصلگی را کنار بگذاریم و نسبت به این ماه بی توجه نباشیم.

 

وی ضمن تاکید بر مسأله کمک به نیازمندان در این ماه گفت: نباید کمک های ما متوقعانه باشد، بلکه باید به یک شکلی محترمانه و مؤدبانه باشد.

 

وی تاکید کرد: این کار بسیار ارزشمند است و ثواب بسیار زیادی دارد و اگر در این ماه پر خبر و برکت، این کار به صورت خیرخواهانه انجام شود، ثواب و خیر و برکات بیشتری خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به سخنانی از پیامبر (ص) در مسأله ظهور به ویژه ظهور امام زمان(عج) گفت: یک سری روایات در خصوص ظهور کلی و یک سری جزئی و خاص است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که انتظار فرج از برترین اعمال است، به خصوص این که این انتظار برای یک منجی در کل جهان باشد، یادآور شد: انتظار به معنای امید است و امید در واقع منشا حرکت است و یاس نیز منشاء سکون می باشد.

 

وی تاکید کرد: بالاترین انتظار پیروزی حق بر باطل است که خداوند نیز آن را نوید داده که به صورت کلی و جهانی خواهد بود./950/پ201/ش

ارسال نظرات