۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۷۴۸۱۹
آیت الله طبرسی:

برکناری مرسی، نتیجه سرسپردگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی، برکناری محمد مرسی، را نتیجه سرسپردگی وی به آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌هایی که در این ماه پرفیض و برکت تدارک دیده شده باید به گونه ای باشد که موجب نشاط و معنویت روحی مردم را فراهم کند.

 

امام جمعه ساری ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن و ماه میهمانی خداوند دانست و با تأکید براین که هیچ یک از ماه های سال به اندازه ماه مبارک رمضان با برکت نیست، ادامه داد: خوشبختانه ملت ایران اسلامی نیز در این ماه پرفیض با حضور در سطح مساجد و تکایا از معنویت این ماه بهره مند می شوند.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای پالایش درون خود است، افزود: این ماه بهانه ای برای بازنگری به اعمال خود است و مردم نباید به راحتی از فضائل این ماه بی بهره بمانند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که ماه رمضان فرصتی است تا به تعالیم الهی و به فطرت خود بازگردیم، گفت: نزول کتاب آسمانی ما مسلمانان دراین ماه نشان دهنده عظمت ماه رمضان است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ماه مبارک رمضان را بهترین زمان برای فرار از دام های شیطان دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های معنوی این ماه در جهت پاسخگویی به شبهات دینی نیز بهره گرفت.

 

وی در ادامه سخنان خود بر انس و الفت بیشتر با مفاهیم قرآنی در این ماه تأکید کرد و گفت: باید از مفاهیم حیاتبخش کلام الهی در زندگی بیشتر بهره گیریم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب الهی بشر را به تدبر در آیات، سیر آفاق و انفس فرا می‌خواند، عنوان داشت: آنچه به عنوان نیازمندی و پاسخ به نیازهای بشر می‌دانیم باید عاقلانه در آن تدبر شود.

 

آیت الله طبرسی به راه های تقویت بصیرت در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بصیرت جز در سایه فهم و تدبر قرآن کریم امکان‌پذیر نیست؛ چون قرآن ما را به فهم در آفاق و انفس دعوت می‌کند..

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد بهترین پایگاه برای تقویت معنویت است، باید زمینه‌ای فراهم شود تا در ماه مبارک رمضان مردم به ویژه نسل جوان نهایت استفاده را از مساجد و برنامه های دینی و فرهنگی آن ببرند.

 

آیت الله طبرسی با تأکید برفراهم کردن زمینه ای برای جذب جوانان در سطح مساجد، گفت: برنامه های دینی و فرهنگی مساجد باید به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شود که یک جوان و یا نوجوان با علاقه وارد مسجد شود.

 

امام جمعه ساری به نقش روحانیت و امام جماعت مساجد در جذب نسل جوان به مسجد اشاره کرد و با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد است، ادامه داد: امام جماعت مسجد باید با تقویت ارتباط خود با با نسل جوان زمینه ایجاد یک دوستی عمیق را فراهم کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور حماسی مردم در پای صندوق های رأی اشاره کرد و گفت:  ایران اسلامی به برکت خون شهدا و داشتن ولی فقیه و حضور چشمگیر مردم در صحنه ‌های مختلف نظام از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به وضعیت کشور مصر اشاره کرد و با بیان این که یکی از مهم ترین دلایل شکست انقلاب در این کشورهای نبود یک رهبر عالم و آگاه است، گفت: مردم مصر و دیگر کشورهای عربی به خاطر نداشتن ولی فقیه در خسران هستند.

 

وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در مصر بیان داشت: مرسی چون به دنبال راضی کردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و چون از سوی این کشورهای مستکبر نشد از حکومت برکنار شد و این هم عاقبت سرسپردگی به آمریکا و رژیم صیونیستی است./950/پ201/ش

ارسال نظرات