۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۷۴۸۳۵

تجمع حامیان مرسی در رابعه العدویه

خبرگزاری رسا ـ طرفداران مرسی اقدام ارتش را کودتای نظامی توصیف می‌کنند و حتی به ارتش 24 ساعت مهلت داده‌اند تا مرسی را به عنوان رییس جمهور به سمتش بازگردانند.
حاميان مرسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری گفت: هزاران نفر از طرفداران محمد مرسی امروز جمعه در قاهره خواهان بازگشت وی به مقام ریاست جمهوری هستند.
گفتنی است حامیان رییس جمهور برکنار شده مصر در میدان رابعه العدویه، در شرق قاهره و برخی دیگر از شهرهای مصر تجمع کرده اند. آنها می گویند مرسی در روندی دموکراتیک انتخاب شده و اقدام ارتش کودتا علیه رییس جمهور منتخب مردم است. معترضان معتقدند تا زمانی که رییس جمهور مصر به قدرت باز نگردد، از میدان رابعه العدویه خارج نخواهند شد.
لازم به ذکر است اخوان‌ المسلمین امروز با فراخوان عمومی از مردم این کشور خواسته بود تا در حمایت از محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر، پس از نماز جمعه تظاهرات کنند.
طرفداران مرسی اقدام ارتش را کودتای نظامی توصیف می‌کنند و حتی به ارتش 24 ساعت مهلت داده‌اند تا مرسی را به عنوان رییس جمهور به سمتش بازگردانند، در غیر این صورت تظاهرات میلیونی برگزار خواهند کرد.
در حالی که اخوان المسلمین با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود علیه ارتش دست به سلاح نخواهد برد، در اوائل روز جمعه دادستانان مصری احکام بازداشت برای 300 نفر از اعضای اخوان المسلمین را صادر کرده و تعدادی از رهبران ارشد این گروه را باز داشت کرده اند.
در حالی که عملیات تعقیب برای بازداشت اعضای اخوان المسلمین آغاز شده است، محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر در مکانی نامعلوم، تحت نظر ارتش قرار دارد./1415/9161/خ

ارسال نظرات