شناخت اصولی مکتب نخستین شرط تبلیغ است
حجت الاسلام محمدحسین مردانی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به این که تبلیغات دینی یک حرکت منسجم است و باید با نظارت کلان صورت پذیرد، اظهار داشت: مبلغ، مخاطب و پیام تبلیغی از ارکان یک تبلیغ است.
حجت الاسلام مردانی با بیان این که مبلغ هم از جهت ظاهر و هم از نظر باطن باید دارای شرایطی باشد، تصریح کرد: از آن جا که مبلغ بیشتر از راه سخن، تبلیغ می کند، افزون بر نظافت لباس و بدن به نظافت دهان و دندان ها نیز باید توجه بسیاری داشته باشد.
وی به علم مبلغ که باید مورد نظارت قرار گیرد، اشاره کرد و ادامه داد: نخستین شرط براى مبلغ شناسایى خود مکتب و ماهیت پیام است؛ یعنى کسى که مىخواهد پیامى را به جامعه برساند باید خودش با ماهیت آن پیام آشنا باشد، باید بداند که هدف، راه، اصول و پایهها، معارف، توحید و معاد، اخلاق، اقتصاد و سیاست این مکتب چیست، به کجا مىرسد و مقررات مکتب اسلام را بشناسد.
استاد حوزه علمیه شهرکرد تأکید کرد: مبلغ دین باید اسلام را به عنوان نظام و مجموعه هماهنگ و مرتبط با یکدیگر بشناسد، به گونه اى که اجزا اهم و مهم آن را تشخیص بدهد.
معاون تبلیغ حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که مبلغی که قرار است از دین سخن بگوید باید علم آن را داشته باشد، افزود: اطلاعات عمومی و علوم روز از شروط اصلی علم مبلغ است که باید مورد ارزیابی و نظارت دائمی قرار گیرد.
حجت الاسلام مردانی اضافه کرد: مبلغ باید همواره با روز و سرعت تغییر اطلاعات پیش رود و پاسخ گوی نیازهای مخاطبان باشد تا بتواند به رسالت تبلیغی خود به خوبی عمل کند./9457/ت302/غ