۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۷۴۸۵۹
با حضور رییس جمهور؛

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ آیین گشایش بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و نوزدهمین دوره تجلیل از خادمان قرآنی با سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد در شبستان مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
بيست و يکمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین گشایش بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و نوزدهمین دوره تجلیل از خادمان قرآنی عصر جمعه چهاردهم تیرماه با سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان در شبستان مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

در این مراسم دکتر احمدی نژاد قرآن را کتاب حرکت انسان از خاک تا خدا دانست و با بیان این‌که بخشی از زندگی که انسان را ممتاز می‌کند، زندگی این جهانی است، اظهار داشت: امروز در جمهوری اسلامی جایگاه قرآن، جایگاه بسیار ممتازی است اما یک مقدار باید اظهار تأسف کنم که آنطور که باید و مطلوب است، به بحث امام کم توجه هستیم.

وی با اشاره به این‌که باید مراقب باشیم در معرفی قرآن و امام حقیقت را معرفی کنیم، بیان داشت: قرآن و امام متعلق به گروهی از بشریت، فقط مسلمانان و یا گروهی از مسلمانان نیست؛ قران، امام، انسان و مسلمان جهانی است.

 

رییس جمهور کشورمان گفت: به فضل الهی، با عنایت‌ها و هدایت‌های امام عصر(عج) انسان‌ها از سیطره خودخواهی‌ها به سطوح آمده‌اند، از نظم مادی، غیرالهی و انسان کش ناراضی‌ هستند و چشم‌ها به‌سرعت به طرف آسمان و به دردانه هستی می‌چرخد.

 

دکتر احمدی نژاد ابراز داشت: اندیشه مهدویت، اندیشه انتظار به‌سرعت در دنیا درحال منتشر شدن است؛ دل‌ها به‌سوی او حرکت می‌کنند و متوجه می‌شود و گمان بنده این است که بخش مهمی از این رویداد بخاطر ایمان، اخلاص، تلاش و مجاهدت‌های ملت ایران، فرهیختگان، اندیشمندان و بزرگان ملت ایران است.

همچنین دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: بالمنه و کرمه پا بر دروازه بیست و یکمین نمایشگاه آرمانشهر قرآنی نهاده‌ایم و دل به آن داده‌ایم که قبول ساحت اقدس قرآن افتد و معرف تمدن مطلوب قرآنی و احیاء مدینه النبی باشد.

وی افزود: پا بر دروازه بیست و یکمین نمایشگاه آرمانشهر قرآنی نهاده‌ایم تا سبک زندگی را بر قالب حیات قرآنی منطبق سازد، الگوی اسلامی ایرانی را به جهانیان معرفی نماید و منویات مقام معظم ولایت را به منصه اجرا بنشاند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: تکامل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اگرچه مرز ندارد اما آنچه حاصل آمده است، به برکت وسعت نگاه پژوهشگران، محققان، القاء نظر عالمان و اندیشمندان و نیز هنر پژوهان و هنرمندان سال به سال به عنایت محول الحال چشم انداز آینده این واقعه را به افق‌های آرزوی نظام نزدیکتر کرده است.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری در جمع علمای بیداری اسلامی بحث تمدن قرآنی را مطرح کردند که احساس کردیم برای تحقق آن باید سبک زندگی قرآنی محقق شود و لذا همین را به‌عنوان شعار نمایشگاه قرار دادیم.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به این‌که در این دولت به قرآن نگاه مستقلانه شد، گفت: تغییر بینش و نگرش مسؤولان نسبت به قرآن بزرگترین انقلاب و حادثه رخ داده در این دولت است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: مقارن با آمدن دولت دهم، منشور توسعه فرهنگ قرآنی که در دولت نهم آماده شده بود، توسط رییس جمهور ابلاغ شد که آغاز تحولات شگرف قرآنی در کشور بود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افق‌های پیش روی دولت یازدهم روشن است و دو مسئولیت خطیر فرهنگ سازی و نظام سازی را باید انجام دهد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که تلاش کردیم بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را منقلب کنیم، اظهار داشت: حضرات آیات مجتهدی تهرانی، حق شناس، مجتبی تهرانی و خوشوقت عالمان بزرگی بودند که در سال‌های اخیر در تهران ارتحال یافتند و در همین راستا «عرفان در هوای تهران» نام یکی از بخش‌های نمایشگاه است که به این چهار عالم بزرگ می‌پردازد.

لازم به ذکر است، در این مراسم کلیپ‌های قرائت مناجات توسط استاد موسوی قهار در دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری و گزارش بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کربم پخش شد.

این گزارش حاکی است، در این مراسم از برگزیدگان قرآنی تقدیر و تجلیل شد./956/پ202/ج

ارسال نظرات