۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۷۴۸۶۹
استاد حوزه میاندوآب مطرح کرد؛

خانواده نخستین بستر تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب با اشاره به نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان گفت: خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی نخستین بستر در تحقق عملی سبک زندگی به شیوه اسلامی و ایرانی است.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام علی عبدالهی، مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: در دین اسلام بر اهمیت صیانت از بنیان خانواده به عنوان مهم ترین جز جامعه تاکید فراوان شده است چراکه ما معقدیم اگر خانواده ها خود را مقید و پایبند به باید و نبایدهای دینی و شرعی بدانند می توانند در تربیت نسل متعهد موفق باشند در غیر این صورت کارکرد تربیت دینی خانواده در جامعه اسلامی با کاستی های راهبردی همراه می شود.


وی رستگاری و تعالی انسان در تمامی اعصار را منوط به پذیرش و انجام آموزه ها و احکام دینی دانست و اضافه کرد: اگر پایبندی ها به شرع مقدس اسلام از خانواده ها آغاز شود از آنجا به کل جامعه تسری می یابد.


حجت الاسلام عبدالهی، خانواده را نخستین بستر و خواستگاه شکل گیری و تحقق سبک زندگی اسلامی معرفی کرد و بیان داشت: والدین با عمل به واجبات و ترک محرمات می توانند بهترین آموزش دهنده رفتارهای دینی برای فرزندان باشند، اصولی که در سبک زندگی اسلامی بر آن تاکید می شود.


این مدرس حوزوی، یکی دیگر از شاخص های سبک زندگی اسلامی را مودت و همدلی موجود میان اعضای خانواده معرفی کرد و یادآور شد: در سبک زندگی اسلامی زن و شوهر و همچنین فرزندان با صمیمت و نهایت احترام به عقاید، سلایق و خواسته های شخصی یکدیگر در راستای کسب روزی حلال و رسیدن به اهداف نهایی خود تلاش می کنند.


حجت الاسلام عبدالهی، لازمه تاثیرگذاری سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی را در مرحله اول رعایت اصول و ضوابط دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از سوی تک تک اعضای جامعه در جریان زندگی روزمره عنوان کرد و اظهار داشت: برای اینکه الگوی دیگران در سبک زندگی باشیم باید خود به قوانین موجود احترام بگذاریم./936
/ت303/ب

ارسال نظرات