۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۷۴۸۸۳
با حضور وزیر ارشاد:

چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش در راستای تجلیل از نویسندگان و اهل قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.
چهارمين همايش انديشه و قلم ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش در راستای تجلیل از نویسندگان و اهل قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه پانزدهم تیرماه با سخنرانی دکتر محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

در این همایش دکتر حسینی ارتش را نماد و مظهر قدرت، اقتدار، صلابت، عزت و شوکت نظام اسلامی دانست و گفت: اگر امروز آرامش و امنیت وجود دارد و اهل فکر، اندیشه و قلم در سایه آن می‌توانند بدون نگرانی مطلب بنویسند، قلم بزنند و به آگاهی جامعه بیفزایند، به دلیل رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس است که نباید آن را فراموش کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ساخت فیلم‌های سینمایی درباهر دفاع مقدس، گفت:  فیلم‌هایی درباره دفاع مقدس ساخته شده اما کافی نیست و همکاری ارتش و سپاه می‌تواند سبب دلگرمی و تشویق سینماگران این عرصه باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: آنها که ادعای حقوق بشر دارند، رسما برای تروریست‌های سوریه اسلحه ارسال می‌کنند و ضرورت دارد که جنایات جنگی آنها در قالب هنر به دنیا عرضه شود.

دکتر حسینی ابراز داشت: اگر اینقدر قلم در اسلام، آموزه‌های ائمه معصومین(ع) و اولیا تکریم شده، منظور قلمی است که در مسیر اهداف متعالی باشد و گرنه قلمی که توجیه کننده ظلم و ستم باشد، هیچ ارزشی ندارد.

وی بیان داشت: ببینید فتوای تاریخی میرزای شیرازی مبنی بر تحریم تنباکو چه تبعات و بازتابی دارد و چه آثاری بر جای می‌گذارد که سند افتخار روحانیت بیدارگر است.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم ، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی زبان را ابزار ارتباط و قلم را ابزار اندیشه دانست و گفت: واژه‌هایی که از اندیشه سرچشمه می‌گیرد، بر زبان قلم جاری می‌شود.

وی ابراز داشت: آنچه هجوم افکار را به زنجیر می‌کشد، قلم است و آنچه از قلم می‌تراود، اندیشه است و اندیشه و قلم دو یار دیرینه هستند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی اندیشه و قلم را دو بال انسان برای پرواز در آسمان شناخت و معرفت عنوان کرد و بیان داشت: اندیشه بدون قلم جاده‌ای بی‌انتها است که مسافری در آن طی طریق نمی‌کند.

 حجت‌الاسلام آل هاشم ابراز داشت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به منظور ارج نهادن به مقام دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی و فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و تشویق و ترغیب نویسندگان نظامی و غیرنظامی برای ورود به موضوعات مرتبط با ارتش اقدام به برگزاری چهارمین همایش اندیشه و قلم کرده است.

همچنین حجت‌الاسلام سید محمد رضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در آبان ما سال 87، در همایش اندیشه و قلم، 157 نفر شرکت کردند و 356 اثر به دبیرخانه رسید، در تیرماه سال 90، 197 شرکت کننده و 331 اثر و امروز که چهارمین همایش اندیشه و قلم است، 169 نفر شرکت کننده و 389 اثر به دبیرخانه رسیده است.

لازم به ذکر است در این همایش از نفرات برگزیده همایش تقدیر و تجلیل شد./956/پ202/ج

ارسال نظرات