۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۷۴۸۹۲
وزیر ارشاد خواستار شد:

توجه رسانه‌ها به فعالیت‌های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که آثار قرآن باید در زندگی ما مشخص شود گفت: در تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان باید دقت بیشتری داشته باشیم و سرمایه گذاری بیشتری کنیم، چرا که کودکان و نوجوانان آینده را می‌سازند.
دکتر محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجمین همایش سراسری مدیران موسسات قرآنی پیش ازظهر امروز شانزدهم تیرماه در مصلی تهران با بیان این‌که آثار قرآن باید در زندگی ما مشخص شود گفت: در تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان باید دقت بیشتری داشته باشیم و سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم چرا که کودکان و نوجوانان آینده را می‌سازند.

وی ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای تربیت کودکان و نوجوانان دانست و ابراز داشت: تعطیلات تابستانی و ماه مبارک رمضان در آموزش قرآنی کودکان تاثیر بسزایی دارد.

حسینی با بیان این‌که در خصوص حفظ کودکان و نوجوانان باید تلاش بیشتری کرد ابراز داشت: حفظ موضوعی را در برنامه حفظ قرآنی قرار بدهیم تا کودکان و نوجوانان بتوانند در زندگی خودشان استفاده کنند و با قرآن بیشتر آشنا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شخصیت‌های بزرگ و ولایی را در تربیت کودکان و نوجونان موثر دانست و گفت: باید از قرآن برای معرفی کردن اهل بیت(ع)، ولایت و برنامه‌های زندگی استفاده کرد.

وی با بیان این‌که کتاب بحارالانوار سنگ گران‌بهایی است عنوان داشت: در این کتاب هفتاد حدیث در خصوص مهدویت ذکر شده است و امروزه بحث مهدویت باید در راس برنامه‌های زندگی قرار بگیرد.

توجه رسانه‌ها به فعالیت‌های قرآنی

حسینی درادامه افزود: ما صرفا نباید بنشینیم تا دشمن چالشی را مطرح کند بلکه باید بیش از گذشته کار کنیم و جواب‌گوی امواجی که در اطراف ما وجود دارد باشیم، ما امروزه محدود نیستیم.

وی با بیان این‌که باید با کودکان و نوجوانان تبلیغ چهره به چهره شود اظهار داشت: صداقت، فروتنی، رفتار و سلوک اسلامی را باید در تبلیغ چهره به چهره به کودکان و نوجوانان نشان دهیم و در زمینه اخلاق باید به آیات قرآن استناد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در دولت نهم و دهم بیش از دوهزار مجوز نشریه داشته‌ایم گفت: رسانه‌ها، مجله‌ها، نشریات داخلی باید توجه بیشتری به بحث فعالیت‌های قرآنی داشته باشند.

موسسات قرآنی باید انگیزه ایجاد کنند

حسینی با بیان این‌که موسسه‌های قرآنی باید برای اعضای خودشان انگیزه ایجاد کنند ابراز داشت: در لاک خود ماندن ارزشی ندارد موسسه‌ها باید برای خود و پس از آن برای مردم کار کنند.

وی فعالیت‌های قرآنی را در دولت نهم و دهم کافی ندانست و گفت: وزارت‌های فرهنگ و آموزش فقط نباید به فعالیت‌های قرآنی بپردازند بلکه همه نهادها درعرصه قرآنی باید تلاش بکنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود: ما تجربیات خودمان را در سطح کشور«استعدادهایی که در موسسات قرآنی دیده ایم» به دولت یازدهم انتقال می‌دهیم./955/پ202/ص

ارسال نظرات