۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۷۴۹۳۰
مدیر حوزه تولیت آستان مقدس:

تاج خادمی حضرت معصومه را خداوند بر سر خادمان قرار داده است

خبرگزاری رسا - مدیر حوزه تولیت آستان مقدس گفت: خادمی در بارگاهی که امامزاده‌ای بزرگوار، خواهر امام و دختر امام است تاجی است که خداوند بر سر خادمان قرار داده است و باید دعا کنیم خداوند این تاج خادمی و نوکری را از ما نگیرد.
حجت‌الاسلام سيد علي‌اکبر حسيني‌نژاد، مدير حوزه توليت آستان مقدس قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی‌‌اکبر حسینی‌نژاد، مدیر حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در مراسم تجلیل از از بازنشستگان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) که ظهر امروز در سالن اردوهای آستان مقدس قم برگزار شد، گفت: بازنشستگان در ظاهر بازنشسته هستند ولی در اصل پیشکسوتان حرم محسوب می شوند و حق احترام و بزرگی بر ما دارند.
وی با اشاره به آیه 10 سوره فاطر در قرآن مجید که می‌فرماید «مَن کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ وَالَّذِینَ یَمْکُرُونَ السَّیِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَمَکْرُ أُوْلَئِکَ هُوَ یَبُورُ»، افزود: خداوند در این آیه می فرماید «هر کس سربلندى مى‏خواهد سربلندى یکسره از آن خداست‏، سخنان پاکیزه به سوى او بالا مى‏رود و کار شایسته به آن رفعت مى‏بخشد و کسانى که با حیله و مکر کارهاى بد مى‏کنند عذابى سخت‏خواهند داشت و نیرنگشان خود تباه مى‏گردد».
مدیر حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی در جهان دارای عزت و سربلندی است، این اراده خداست و اگر اراده خداوند بر امری محقق شود هیچ کس قادر به تغییر آن نیست.
حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد با بیان این‌که برخی از سران کشورها همچون مصر مبالغ هنگفتی از قطر برای کمک دریافت می‌کنند و موفق هم نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر مشکلات و گرفتاری‌های کشورهای اسلامی برطرف نمی‌شود به این دلیل است که این کشورها عزت خود را از دیگران طلب می‌کنند در حالی که عزت از آن خداست.
وی تصریح کرد: همه دعاها، نمازها و ذکرهای افراد اگر بدون نیت خالص و صالحانه باشد بالا نمی‌رود و یا تا حدود ضعیفی بالا می‌رود اما اگر این اعمال با عمل صالح و خالصانه باشد بالا رفته و مهر قبولی خداوند را دریافت می‌کند.
مدیر حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: افرادی که مسؤولیت‌ها و کارهای خود را به صورت صحیح انجام می‌دهند و جزو تعهدات دینی و اخلاقی خود می‌دانند، دعاها و اعمال آنها به خداوند می‌رسد ولی اگر غیر از این باشد دعاها و درخواست‌های او مستجاب نمی‌شود.
وی با اشاره به این‌که اگر کسی برای کسب لقمه حلال برای خانواده حرکت کند و در این مسیر بمیرد شهید محسوب می‌شود، گفت: فردی که اعمال صالح انجام نمی‌دهد و از حق خدا و مردم می‌گذرد و مسؤولیت‌های خود را به صورت صحیح انجام نمی‌دهد و فکر می‌کند خداوند را فریب داده است، این فرد خود را فریب داده و این اعمال گریبان‌گیر خود او می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد با بیان این‌که بازنشستگان به دلیل خدمت به زائران حرم حضرت معصومه(س) دارای عزت و بزرگی هستند، تصریح کرد: خادمی در بارگاهی که امامزاده‌ای بزرگوار، خواهر امام و دختر امام است تاجی است که خداوند بر سر خادمان قرار داده است و باید دعا کنیم خداوند این تاج خادمی و نوکری را از ما نگیرد.
وی در پایان اظهار داشت: خادمی بارگاه اهل‌بیت(ع) خدمتی است که با بازنشستگی تمام نمی‌شود و تا قیامت ادامه دارد به شرطی که ما خادمان خود را از اهل‌بیت(ع) جدا نکنیم و همیشه خادمی خود را حفظ کنیم و از خدا بخواهیم تا ما را لحظه‌ای از اهل‌بیت(ع) جدا نکند./907/پ202/ی
ارسال نظرات