۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۷۴۹۳۲

تأکید آیت الله باریک بین بر اقامه نماز جماعت صبح در مساجد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین، اقامه نماز جماعت صبح در مساجد را ضروری دانست و گفت: روحانیان باید ویژگی های برپایی نماز جماعت صبح در مساجد را برای مردم به خوبی تبیین کند.
آيت الله باريک بين، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در جلسه تقدیر از اقامـــــــه کنندگان نماز جماعت صبح در مساجد استان با اشاره به اهمیت این نماز بیان داشت: برگزاری نماز جماعت صبح می‌تواند الگویی مناسب برای سایر شهرهای کشورمان باشد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما نسبت به نماز خیلی کوتاهی کردیم و باید با ترویج برگزاری نماز همراه با جماعت، اهمیت و ثواب آن را برای مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان تبیین کنیم.


امام جمعه قزوین، خواندن نماز اول وقت و همچنین حضور در مساجد را یادآور شد و بیان داشت: چه خوب است که نمازهای خود را اول وقت بخوانیم و این نماز در مساجد خوانده شود.

 

وی ادامه داد: همسایه هایی که در نزدیک مسجد هستند نیز باید به این نکته توجه کنند که اگر نماز خود را در منزل بخوانند نمازشان صحیح نیست بلکه چون همسایه مسجد هستند باید نماز خود را در مسجد اقامه کنند.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین به اهمیت برگزاری نماز صبح اشاره و بیان داشت: در روایات واحادیث ائمه اطهار وارد شده است که اگر کسی برای نماز صبح بلند شود فرشتگانی هستند که ثواب زیادی برای آن فرد می نویسند و ثبت می کنند و این مسأله، اهمیت این نماز را به ما مسلمانان گوشزد می کند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با توصیه به ائمه جماعات، خاطرنشان کرد: ائمه جماعات استان با روش های ابتکاری خود و اطلاع رسانی به مردم در برگزاری هرچه باشکوه تر نمازهای صبح تلاش کنند.

 

آیت الله باریک بین ادامه داد: اگر سه نوبت نماز در مساجد همراه با جماعت برگزار شود، این باعث می شود که مساجد آباد شده و به یکی دیگر از سفارش های مهم رسول گرامی اسلام (ص) عمل شود.

 

امام جمعه قزوین با ابراز خرسندی و قدردانی از ائمه جماعات برگزارکننده نماز صبح در استان بیان داشت: خوشبختانه با تلاش های ارزشمند مسؤولان و همکاران پرتلاش آنها در مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، توانسته اند این فرهنگ نبوی را در استان احیا و لازم است این زحمات و تلاش ها همچنان ادامه یافته و به دیگر شهرستان های استان نیز گسترش یابد.

 

آیت الله باریک بین به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و افزود: در این ماه پربرکت باید تلاش کنیم تا از فیوضات این ماه ارزشمند نهایت استفاده را ببریم.

 

حجت الاسلام موسی صفی خانی، قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین نیز در این جلسه در رابطه با فرهنگ برگزاری نماز جماعت صبح در استان اظهار داشت: د حال حاضر نماز جماعت صبح در 50 مسجد استان اقامه می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات