۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۷۴۹۳۴

برخورد با فرقه‌های ضاله و انحرافی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ دادستان عمومی و انقلاب تبریز از برخورد جدی و قاطع با فعالیت گروه‌های وابسته به فرقه‌های ضاله و عرفان های کاذب در این شهر خبر داد.
فرقه هاي ضاله

موسی خلیل‌الهی، دادستان عمومی و انقلاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که سطح فعالیت گروه‌های ضاله و عرفان های کاذب در منطقه آذربایجان به نسبت دیگر نقاط کشور بسیار پایین است، اظهار داشت: با این حال دستگاه قضایی استان با گروه های منحرف و وابسته به فرقه های ضاله برخورد قاطع و جدی دارد.


خلیل الهی با اشاره به این‌که برخورد با فرقه‌های انحرافی با مشورت و تعامل با کارشناسان متخصص حوزوی صورت می گیرد، تصریح کرد: یکی از برنامه های دشمنان نظام اسلامی و نظام ولایی ایران، ترویج و توسعه روزافزون عرفان های کاذب و فرقه های خرافی و انحرافی در نقاط مختلف کشور است.


وی با بیان این‌که دادستانی عمومی و انقلاب تبریز در مقابله با فعالیت فرق ضاله هیچگونه مسامحه‌ای نداشته است، به تشریح فعالیت فرقه ای ضاله در شهر تبریز اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته در پرونده مربوط به فردی با هویت معلوم به نام "ش" توانستیم بعد از مدت زمان نسبتا طولانی برگزاری این جلسات را ابطال کنیم که آن زمان از سوی عده‌ای هم مورد سرزنش قرار گرفتیم.


خلیل الهی از آمادگی کامل دادستانی تبریز در برخورد با فعالیت های غیر فرق و گروه های ضاله و انحرافی خبر داد و گفت: از عموم مردم مؤمن و متدین استان می خواهیم در صورت مشاهده فعالیت اینگونه اعضای وابسته به فرق ضاله بلافاصله دستگاه قضایی شهر خود را باخبر کرده تا اقدامات لازم پس از تحقیقات تخصصی صورت گیرد.


دادستان عمومی و انقلاب تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر برخورد با مظاهر روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: دستور العمل مربوط به فعالیت اصناف، هتل ها و غذاخوری‌ها در ماه مبارک رمضان ابلاغ شده که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن مرکز پلمپ خواهد شد.


وی ادامه داد: روزه خواری در ملاء عام، راه اندازی دسته‌جات عزاداری در نیمه‌های شب، ترویج عقاید ضاله و انحرافی و همچنین خرافه‌گرایی در مجالس مذهبی در صورت شکایت مراجع ذیربط با رسیدگی سریع و اجرای حکم دستگاه قضایی همراه خواهد بود./935/ت303/ب

ارسال نظرات