۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۷۴۹۴۶
حجت الاسلام سالک:

تقویت زیر ساخت های فرهنگی اولویت رییس جمهور منتخب باشد/ فرصت آزمون و خطا نداریم

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره حساسیت و اهمیت انتخاب وزیر ارشاد از سوی رییس جمهور منتخب، گفت: باید فردی که از هر حیث شایسته است انتخاب شود کسی که فرهیخته، اسلام شناس و دشمن شناس باشد.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که رییس جمهور منتخب باید برای پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی را که از هر حیث شایسته است انتخاب کند، اظهار داشت: وزیر ارشاد باید فردی فرهیخته، اسلام شناس و دشمن شناس باشد.

وی انتخاب وزیر مناسب را بسیار مهم، مؤثر و کلیدی خواند و افزود: وزیر ارشاد باید سابقه درخشانی در فعالیت های فرهنگی داشته و آشنا به مسائل فرهنگی باشد؛ وزیر این پست اگر بخواهد صرفا مدیریت کند به سمت فضای آزمون و خطا می رود؛ دولت آینده بعد از این 35 سال دیگر میدان برای آزمون و خطا ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی خانه ملت با اشاره به این که ما می توانیم شاهد یک تحول عظیم در عرصه فرهنگی باشیم، گفت: برای تحقق این پیش بینی باید دید دولتی که آقای روحانی معرفی می کند چگونه است و چه شرایطی را رقم خواهد زد، در آن زمان بهتر می توان قضاوت کرد؛ بیشتر توجه ما به این موضوع معطوف است.

حجت الاسلام سالک با تأکید بر این که جامعه مؤمن و انقلابی ما نمی تواند این بی بندوباری و آزادی های نامحدود را تحمل کند، ابراز داشت: خانواده شهدا عزیز خود را تقدیم این انقلاب نکرده اند که امروز شاهد این وضع در جامعه باشند.

وی تلاش در عرصه فرهنگی را کاری بسیار بزرگ و حساس دانست و گفت: باید دولت را برای تقویت زیر ساخت های آن کمک کرد تا بتواند به مراحل بعدی وارد شود.

نماینده مردم اصفهان با بیان این که تقویت زیر ساخت های فرهنگی باید در اولویت کارهای رییس جمهور منتخب باشد، اظهار کرد: این کار بستری را فراهم می کند که جامعه می تواند از منابع ارزشی در سایه تحقیق و پژوهش علمی، بهره کافی را در راستای اهداف انقلاب اسلامی ببرد.

عضو کمیسیون فرهنگی توجه ویژه به زیر ساخت های فرهنگی را ضروری و مهم دانست و گفت: از جمله این اقدامات تلاش برای بهبودی هرچه بیشتر وضعیت حوزه های علمیه سراسر کشور و به ویژه حوزه علمیه قم است.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: همه باید دولت را در تحقق این اولویت های مهم دینی، اسلامی و فرهنگی کمک و در این راستا تلاش کنیم؛ این بدان معنا نیست که از دانشگاه ها و مسائل مهم دیگر غافل شویم.

وی با اشاره به این که انقلاب ما مبتنی بر مجموعه ارزش های دینی و اسلامی است، گفت: اقتضای این حرکت انقلابی در طول این 35 سال تأمین نیازهای فرهنگی است؛ این نیازها عملیاتی نخواهد شد مگر با حاکم شدن دین در همه زوایای جامعه، بستر تحقق این مهم در اختیار دستگاه های مقننه و مجریه است./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات