۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۷۴۹۵۸
آیت الله شبستری:

مردم مصر در دام توطئه‌های صهیونیستی گرفتار نشوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز حوادث اخیر مصر و جدایی مرسی از قدرت را نتیجه سیاست‌های غلط رییس جمهور این کشور و وابستگی وی به غرب دانست.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، عصر امروز در جمع تعدادی از ائمه جماعات تبریز با اشاره به تحولات اخیر مصر، با تأکید بر هوشیاری و بصیرت مردم این کشور اظهار داشت: نباید انقلابی که با مجاهدت جوانان و دین‌مداران به ثمر نشست، از سوی گروه‍‌های افراطی، سلفی و تکفیری مصادره شود.


وی با اشاره به دست‌های پشت پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در حوادث اخیر در کشورهای اسلامی گفت: راه اندازی جنگ مذهبی و جریحه‌دار کردن احساسات شیعیان علیه اهل سنت و القای باورهای غلط از شیعه در اذهان اهل سنت هدف اصلی دشمنان اسلام و تشیع در منطقه است.


امام جمعه تبریز حوادث اخیر مصر و جدایی مرسی از قدرت را نتیجه سیاست های غلط رییس جمهور این کشور و وابستگی وی به غرب دانست و تصریح کرد: ملت مصر باید در انتخاباتی که در آینده برگزار خواهد شد، اجازه ندهند سلفی‌ها و وابستگان آمریکا و رژیم صهیونیستی بار دیگر مقدرات کشور بزرگ مصر را به دست بگیرند، مردم مصر نباید در دام توطئه‌های صهیونیستی گرفتار شوند.


آیت‌الله شبستری عامل اصلی تداوم انقلاب اسلامی ملت ایران را بهره مندی از رهنمودهای ولایت فقیه دانست و گفت: نظام و انقلاب اسلامی ایران تنها با حضور آگاهانه مردم در صحنه های انقلاب و تبعیت از ولی فقیه حفظ خواهد شد وگرنه مدت‌ها بود که مانند دیگر انقلاب‌ها به بیراهه رفته بودیم.


وی خواستار عبرت‌گیری سران کشورهای مرتجع عربی منطقه از اقدامات ضدمردمی و ضداسلامی مرسی در مصر شد و افزود: یکی از مهم‌ترین عبرت های این حوادث؛ بیهوده بودن دل بستن به آمریکا و غرب است، سران کشورهای اسلامی باید بدانند که آمریکا ثابت کرده است برای کسب منافع خود می‌تواند حتی هم‌پیمان نزدیک خود را زیرپا می گذارد.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که تبریک سران کشورهای عربی به کودتای اخیر مصر نشان از بی‌ثباتی فکری آنان در سیاست خارجی است، گفت: شیوخ مرتجع عربی در حالی از گروه های مخالف مرسی و احزاب ضددولتی مصر حمایت کردند که هیچ یک از آنان اعتقادی به دموکراسی و انتخابات ندارند.


وی تمامی تلاش های آمریکا در منطقه را با هدف تأمین امنیت و آرامش خاطر برای رژیم صهیونیستی دانست و گفت: آمریکا با مدیریت افکار سران کشورهای عربی و مهندسی سیاسی در روابط بین الملل، به دنبال تفاهم اعراب با اسرائیل غاصب است، تا ضمن رسمیت یافتن رژیم جعلی صهیونیستی، اشغال فلسطین به فراموشی سپرده شود./935/پ202/س

ارسال نظرات