۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۷۵۰۵۰

المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: مرحله منطقه ای المپیاد علمی طلاب شما‌ل‌غرب کشور فردا با حضور منتخبان استانی در ارومیه آغاز به کار می کند.
المپياد

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: بخش آموزشی مرحله منطقه ای المپیاد علمی طلاب شمال‌‍غرب کشور فردا در ارومیه برگزار می شود.

 

وی گفت: این بخش از المپیاد علمی با حضور سی نفر منتخبان استانی هر کدام از استان‌های شرکت کننده برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عبدی فام با بیان این که مرحله آموزشی مرحله منطقه ای این المپیاد به صورت آزمون کتبی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برگزیدگان بخش آموزشی تا بیستم شهریور ماه فرصت دارند تا آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب ارسال کنند.

 

وی اظهار کرد: پس از داوری آثار پژوهشی سه نفر از هر پایه تحصیلی به عنوان  نفرات برتر المپیاد علمی طلاب این منطقه معرفی می‌شوند که مهرماه همزمان با هفته پژوهش در مراسم ویژه ای تجلیل خواهند شد.

 

حجت الاسلام عبدی فام گفت: ایجاد انگیزه برای مطالعه و تحقیق بیشتر، ایجاد زمینه‌های رقابت سالم علمی و پژوهشی میان طلاب، آشنایی پزوهشگران حوزوی با منابع علمی و پژوهشی و تربیت طلاب پژوهشگر و نخبه از جمله اهداف آموزشی و پژوهشی برگزاری این المپیاد است.

 

معاون آموزش و پژوهش علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: برگزیدگان این المپیاد به مرکز ملی نخبگان استان معرفی می شوند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه مرحله منطقه ای المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب حجت الاسلام و المسلمین حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین قریشی، عضو خبرگان رهبری و حجت الاسلام فخری، مدیرکل حوزه‌های علمیه خواهران و تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی حضور خواهند داشت.

 

به گفته حجت الاسلام عبدی فام، مدیران مدارس علمیه شهرستان‌های آذربایجان غربی و مسؤولان مراکز مدیریت استان‌های شمال‌غرب کشور از دیگر میهمانان این مراسم هستند.

 

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در مرحله منطقه ای المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب کشور امشب وارد آذربایجان غربی می شوند.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: در آیین آغاز به کار مرحله منطقه ای المپیاد علمی طلاب شمالغرب از نفرات اول تا سوم مرحله استانی المپیاد آذربایجان غربی در پایه های شش گانه نیز تجلیل می شود./936/پ202/س

ارسال نظرات