۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۷۵۰۵۷
آیت الله سبحانی:

ارتکاب تخلفات رانندگی نوعی عقب ماندگی فکری است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی تصور عده ای که ارتکاب تخلفات رانندگی بدور از چشم ماموران راهنمایی و رانندگی را نوعی زرنگی به حساب می آورند باطل خواند و گفت: انجام خلاف زرنگی نیست بلکه در حقیقت یک نوع عقب ماندگی فکری است.
حضرت آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید پیش از ظهر در دیدار سردار اسکندر م‍ؤمنی، رییس پلیس راهور کشور، با اشاره به آیات سوره مبارکه انعام، گفت: قرآن به مسأله امنیت بهای زیادی داده است و می‌فرماید «کسانی که ایمان دارند و از شرک دوری می‌کنند امنیت دارند».
وی ادامه داد: امنیت هم فکری و هم خارجی است، فردی که مؤمن، معتقد به خدا و آخرت باشد یک نوع احساس امنیت در دل می‌کند، ولی انسانی که مادی باشد پیوسته در دل متزلزل است، ایمان امنیت روحی و قلبی در انسان ایجاد می‌کند و انسان تکیه‌گاهی را می‌یبیند که همیشه با او است، هم این‌که انسان بداند خدا با او است نوعی تکیه‌گاه است.
مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‌که افزون‌بر امنیت فکری و ذهنی، امنیت خارجی هم لازم است، اظهار داشت: امنیت خارجی شعبه‌های زیادی دارد که یکی از این شعبه‌ها امنیت راه‌ها است تا جان مسافران محفوظ بماند و چه مسؤولیتی بالاتر از این‌که فرد حافظ و نگهبان مردم در جاده‌ها باشد.
وی ادامه داد: برقراری امنیت جاده‌ها روش‌های گوناگونی دارد، با مردم و ملت باید به زبان علمی و نصیحتی سخن گفت تا بدانند رعایت قوانین به نفع آن‌ها بوده و شکست این قوانین به ضررشان است و مؤمن به این قانون شوند.
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‌که اصولا در گذشته تربیت به گونه‌ای بود که اگر فردی خلافی را مرتکب می‌شد یک نوع زرنگی تلقی می‌شد، خاطرنشان کرد: انجام خلاف زرنگی نیست در حقیقت یک نوع عقب ماندگی فکری است.
وی تأکید کرد: انسان باید بداند تلاش پلیس برای حفظ جان آن‌ها است، رعایت قوانین به نفع ما است، به ویژه قوانین راهنمایی و رانندگی را که شورای نگهبان امضا کند، حکم قانون اسلامی پیدا می‌کند، همان‌گونه که برخلاف قانون اسلام رفتار کنیم مجاز نیستم و عقوبت داریم، اگر قوانین راهنمایی و رانندگی را که شورای نگهبان امضا کرده رعایت نکنیم همان خلاف و همان مجازات است، اگر بتوانیم این فکر را نهادینه کنیم مقدار زیادی از تصادفات کمتر و جان مردم محفوظ‌‌تر می‌شود.
این مرجع تقلید با بیان این‌که به نظر شخص بنده غالب کشته‌ها مربوط به سفرهای ایام نوروز است، گفت: رادیو و تلویزیون آن‌چنان مردم را برای سفر تشویق می‌کند که حتی افرادی که در دل نمی‌خواستند به سفر بروند، تشویق به سفر می‌شوند، مردم را با تشویق از خانه‌های خود بیرون می‌کنند، در حالی که جاده‌ها، ماشین‌ها، راننده‌ها و تعهد ما در حدی نیست که بتوانیم این جمعیت را تشویق به سفر کنیم.
وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید مردم را تشویق کنند تا افرادی که کار ضروری دارند به سفر بروند، ولی کسانی که کار ضروری ندارند در خانه‌ها خود بمانند، در این‌باره با مسؤولان رادیو و تلویزیون باید صحبت شود تا در ایام نوروز این‌ همه مردم را تشویق به سفر نکنند در حالی که ظرفیت لازم نیست.
حضرت آیت‌الله سبحانی اظهار داشت: شاید اگر در ایام نوروز عده‌ای قبل عید و عده‌ای بعد عید سفر کنند، مشکلات کمتر شود.
این مفسر برجسته قرآن کریم در پایان تصریح کرد: کار پلیس عبادت است و در کارنامه دست اندرکاران حسنه نوشته می شود./993/پ202/ج
ارسال نظرات