۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۰۷۱
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

بیش از 1200 مبلغ دینی به مناطق مختلف قزوین اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین از اعزام هزار و 217 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جمع خبرنگاران از اعزام هزار و 217 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.

 

وی با بیان این که این مبلغان دینی با هدف تبلیغ و ترویج معارف دین اسلام به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند، افزود: مبلغان اعزامی به مدت یک ماه در مناطق محروم، مساجد و تکایای استان به فعالیت های تبلیغی خواهند پرداخت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین از افزایش بیست درصدی اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و بیان داشت: سال گذشته در این ایام هزار مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند که افزایش اعزام امسال نشان دهنده عملکرد مناسب روحانیان اعزامی در مناطق تبلیغی است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی از اجرای 20 برنامه متنوع از سوی مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: سخنرانی‌های دینی و مذهبی در مساجد، آموزش صحیح قرائت قرآن کریم و نماز، احیای شب‌های قدر در نوزدهم، بیستم و بیست و یکم این ماه مبارک و اقامه نماز عید سعید فطر از جمله این برنامه‌ها است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: بیان احکام شرعی، برگزاری جلسات پرسش‌ و پاسخ، توجه به یتیمان و نیازمندان و اقامه فریضه دینی نماز سه‌گانه در صبح، ظهر و شب در مساجد مناطق مختلف استان قزوین از دیگر برنامه‌های مذهبی مبلغان  اعزامی در ماه مبارک رمضان است.

 

وی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان با اوقات فراغت تابستانی کودکان، نوجوانان و جوانان همزمان شده است، بیان کرد: روحانیان مبلغ به تناسب سنی برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را برای آنان برگزار می‌کند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی بر ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر مبلغان در ماه مبارک رمضان با عموم جامعه به ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: با توجه به گسترش روز افزون هجمه های دشمنان علیه اسلام باورهای دینی جامعه، تقویت روابط مبلغان با جوانان ضرورت مهمی است.

 

وی با بیان این که روحانیت در خط مقدم عرصه خطیر تبلیغ قرار دارد، گفت: مبلغان باید با بهره گیری از ابزار مناسب تبلیغ در جهت آگاهی بخشی جامعه تلاش کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی در جهت تبلیغ اثرگذار دین در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در این ماه پرفیض قلوب مؤمنین برای درک معنویت حقیقی کاملاً آماده است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که در دنیایی که عصر ارتباطات و پیشرفت تکنولوژی نام گرفته وظیفه مبلغان دینی در رساندن پیام دین مبین اسلام بسیار سنگین است، گفت: مبلغان اعزامی باید از لحظات ماه مبارک رمضان در راستای تقویت باورهای دینی جامعه بهره گیرند.

 

وی ماه مبارک رمضان را ماه غفران و آمرزش دانست و افزود: کسانی که در این ماه خالصانه و خاضعانه روزه می گیرند از پاداش دنیوی و اخروی مناسبی نزد پروردگار برخودار هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ماه مبارک رمضان را یکی از راه های رسیدن به سعادت حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: فرصتی که در این ماه به وجود آمده باید یک نقش بسیار مؤثر در دل و جان امت اسلامی داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که روحانیان به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند،گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی داشته باشد

 

حجت الاسلام نعمت الهی به نقش ائمه جماعات مساجد در رونق فعالیت های دینی و فرهنگی در این پایگاه اصیل اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز حضور مستمر روحانی امام جماعت در مسجد یک ضرورت است./950/پ203/ب

ارسال نظرات