۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۷۵۰۷۸

حضور 30 طلبه آذربایجان شرقی در المپیاد علمی طلاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی از حضور 30 طلبه سطح یک از مدارس علمیه این استان در المپیاد علمی طلاب منطقه شمال غرب خبر داد.
المپياد علمي طلاب

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که بخش آموزشی مرحله منطقه ای المپیاد علمی طلاب شما‌ل‍‌غرب کشور فردا در ارومیه برگزار می شود، اظهار داشت: مرحله منطقه ای این المپیاد پس از برگزاری آزمون های مدرسه‌ای و ارزیابی استانی در ماه‌های گذشته، فردا برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که در مرحله منطقه ای المپیاد علمی طلاب، منتخبان هر استان حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: 30 طلبه سطح یک از مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی به همراه طلاب منتخب حوزه علمیه مستقل بناب در المپیاد منطقه ای طلاب در ارومیه شرکت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که از هر پایه تحصیلی 5 منتخب به نمایندگی از حوزه علمیه آذربایجان شرقی در المپیاد حضور دارند، گفت: بیشترین شرکت کننده از حوزه های علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، صاحب الزمان(عج) مرند، حوزه علمیه مراغه و بناب است.

 

 مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: طبق دستورالعمل این المپیاد علمی، برگزیدگان بخش آموزشی تا بیستم شهریور ماه فرصت خواهند داشت تا آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب ارسال کنند که پس از داوری آثار پژوهشی سه نفر از هر پایه تحصیلی به عنوان نفرات برتر المپیاد علمی طلاب این منطقه معرفی می‌شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های تابستانی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: امسال برنامه های تابستانی حوزه علمیه استان در سه مرکز علوم دینی تبریز، بناب و مراغه به صورت مستقل و متمرکز اجرایی می شود که حوزه علمیه تبریز میزبان طلاب دیگر مدارس علمیه استان است.

 

حجت الاسلام انتظاری خاطرنشان کرد: هم اکنون در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز حدود 200 طلبه مشغول فعالیت های درسی، تحقیقی و علمی هستند که در سه گروه فعالیت دارند، گروه نخست آن عده طلابی است که در سال تحصیلی گذشته در برخی دروس با ضعف هایی مواجه بوده اند و در تابستان به دنبال رفع نقاط ضعف تحصیلی خود هستند.

 

ادامه داد: گروه دوم طلابی هستند که به دنبال بهره مندی از فرصت تعطیلات تابستان برای ارتقای پایه و سطح تحصیلی خود هستند که برای این تعداد طلبه نخبه نیز اساتیدی پیش بینی شده تا با رفع ایرادات و پاسخگویی به سؤالات درسی آنان بتوانند یک پایه ارتقا یافته و از مهر ماه شروع به تحصیل در پایه بالاتر کنند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: گروه سوم طلابی هستند که متأسفانه واحدهایی از دروس سال تحصیلی گذشته را نتواسته‌اند با موفقیت سپری کنند، از این رو بایستی ضمن شرکت در کلاس های جبرانی و تقویتی، در آزمون شهریور ماه نیز حضور یابند تا پس از کسب نمره قبولی جواز تحصیل در پایه بالاتر را دریافت کنند./935/پ203/س

ارسال نظرات