۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۷۵۰۸۸
آیت‌الله علوی گرگانی:

زاویه با ولایت به انحراف می انجامد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی هرگونه زاویه گرفتن با ولایت را عامل انحراف ارزیابی کرد و گفت: قرآن را باید در کنار ولایت داشت، انسان هیچ‌گاه نباید دست از دامن ولایت بردارد.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره قرآن و عترت گفت: مکتب قرآن بهترین مکتب است اگر به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: خدا به پیامبر(ص) گفت «هر آن‌چه قرآن گفته است به آن عمل کنید و هر آن‌چه نهی کرده است به آن عمل نکنید».

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: همان‌گونه که فرد قرآن و مفاهیم آن را می‌خواند باید به دستورات آن نیز عمل کند، خداوند در قرآن می‌فرماید «کسی که به دنبال هدایت دنبال خود است باید به دستورات آن عمل کند».

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که اگر هدایت قرآنی داشته باشیم عاقبت به خیر می‌شویم، بیان داشت: قرآن جامعیت به تمام معنا دارد، برخی از افراد به وسیله قرآن به مراتب بسیار عالی رسیدند، چرا که هدایت شده قرآن هستند.

وی افزود: اگر به قرآن عمل کنیم خدا خیر دنیا و آخرت را به ما عطا می‌کند و جزو بندگان خوب خدا خواهیم بود، پیامبر(ص) می‌فرمایند «خدا رحمت کند فردی را که به قرآن عمل کند».

استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که باید از رهنمودهای بزرگان در بهره‌گیری از معارف قرآن بهره برگرد، گفت: وقتی مجالس علما می‌روید به آن‌ها توجه کنید، اگر زندگی خوبی می‌خواهید با قرآن باشید.

وی در پایان تأکید کرد: قرآن را باید در کنار ولایت داشت، انسان هیچ‌گاه نباید دست از دامن ولایت بردارد./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات