۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۷۵۰۸۹
رییس پلیس راهور:

تذکرات مراجع در کاهش سوانح رانندگی مؤثر است

خبرگزاری رسا ـ رییس پلیس راهور کشور از فوت نوزده هزار نفر در سال 91 بر اثر تصادفات خبر داد و گفت: در سال‌ 84 و 85 بیشترین آمار تلفات جانی در رانندگی را داشتیم به گونه‌ای که در هر یک از این سال‌ها بیست و هشت هزار نفر در اثر تصادف فوت می‌کردند.
سردار مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار اسکندر مؤمنی، رییس پلیس راهور کشور، پیش از ظهر امروز در دیدار حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی با بیان این‌‌که در جهان حدود یک میلیارد و هفتصد و پنجاه هزار خودرو  وجود دارد، گفت: در کشور ما در سال 84 شش میلیون خودرو وجود داشت و اکنون حدود شانزده میلیون خودرو وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال‌ 84 و 85 بیشترین آمار تلفات جانی در رانندگی را داشتیم به گونه‌ای که در هر یک از این سال‌ها بیست و هشت هزار نفر در اثر تصادف فوت می‌کردند، ولی در سال 91 تعداد فوت شدگان در تصادفات به نوزده هزار نفر کاهش یافت.

رییس پلیس راهور کشور با بیان این‌که نسبت به گذشته در کشور کارهای خوبی در حفظ جان افراد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اکنون ما در میانگین رتبه دنیا هستیم، هر چند نسبت به گذشته کارهای خوبی صورت گرفته، ولی تا نتیجه مطلوب راه زیادی باقی مانده است.

وی افزود: خودرو مناسب و امنیت راه‌ها در حفظ جان مسافران و کاهش تصادفات بسیار مؤثر است ولی اولویت اصلی ما فرهنگ سازی به وسیله رسانه‌ها است و در این‌باره نیز کارهای خوبی در کشور صورت گرفته است.

سردار مؤمنی با اشاره به این‌که جریمه هدف ما نیست، بیان داشت: در سال 91 هیجده درصد جریمه‌ها کاهش داشت و البته این به سبب رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم است.

وی اظهار داشت: ما برای فرهنگ سازی از بخش‌ها مختلف همانند آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌های دولتی کمک گرفتیم تا میزان خسارت‌ها به اندازه کافی کاهش داشته باشد.

رییس پلیس راهور کشور با اشاره به این‌که مردم ما دیندار هستند، خاطرنشان کرد: مردم به سخنان علما گوش فرا داده و عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و روحانیان در بیشتر شهرهای و روستاها حضور دارند و تذکر این افراد درباره رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در منابر می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش تصادفات داشته باشد./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات