۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۷۵۱۰۴
آیت الله طبرسی:

غفلت از کارکردهای گسترده مساجد شایسته نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد تأکید کرد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تدبر و انس و الفت با کلام الهی است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، عصر امروز در حاشیه غباروبی مساجد در ساری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تکریم و نکوداشت مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اسلام، گفت: دهه آخر ماه شعبان به عنوان بهداشت و نکوداشت مساجد نامگذاری شده و این فرصتی است که باید در جهت توجه بیشتر به مساجد به منظور جذب جوانان و نوجوانان به این پایگاه مهم دینی به شکل مطلوب از آن بهره گرفت.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دهه تکریم به مساجد برنامه‌ریزی دقیق و جهت دهی مناسب داده است، ابراز داشت: غبارروبی مساجد که همه ساله انجام می‌شود و این نشان دهنده آن است که مردم مسجد را خانه خود می‌دانند و برای ورود به ماه مبارک رمضان بسیج شده و آماده می‌شوند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به دهه گرامیداشت و غبارروبی مساجد بر ضرورت توجه به این مکان عبادی تأکید کرد و گفت: مساجد از آغاز اسلام به‌عنوان بهترین پایگاه برای ترویج دین اسلام در کنار کارکردهای اعتقادی خود، در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز پشتوانه سلامت زندگی اجتماعی بشر بوده‌اند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مساجد جایگاه نزول برکات و خیرات آسمانی هستند، گفت: مدیر فرهنگی که اداره‌کننده مسجد است باید الفبای جذب، محبت و راه‌های ایجاد برنامه‌های عاطفی میان مسجد و جوانان را بداند و با ایجاد یک یا دو بار نماز جماعت نیازهای جوانان برطرف نمی‌شود و این افراد باید بتوانند جوانان را جذب و آموزش دهند.

 

وی با تأکید بر این که تقویت جاذبه‌های مساجد یک ضرورت است، اظهار داشت: باید در راستای تقویت جاذبه‌های مساجد اقدام کرد تا رفته رفته شاهد حضور جوانان و در مجموع افراد کم سن و سال‌تر در مساجد باشیم.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به جایگاه کانون های مساجد به عنوان یکی از پایگاه های مهم دینی و فرهنگی در مساجد اشاره کرد و گفت: این کانون ها باید با برنامه های فرهنگی و ایجاد فضای مناسب اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را به شکل مناسبی پر کنند.

 

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد جایگاه مهمی در جذب جوانان به مساجد و تربیت نیروهای متعهد و با ایمان در کشور هستند و باید متناسب با نیازهای روز به ویژه عقاید و اخلاق فعالیت کنند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که مساجد در فرهنگ دینی ما از جایگاه بسزایی برخوردارهستند، افزود: با برنامه ریزی اصولی باید جوانان را به سوی مساجد ترغیب و هدایت کرد، چرا که ارتباط معنوی نوجوانان و جوانان با کانون های فرهنگی و هنری مساجد به سلامت جامعه کمک می کند.

 

وی با تاکید بر این که نقش مساجد تنها به نماز خواندن و عبادت در این جایگاه ختم نمی شود، تصریح کرد: با توجه به این که قبل از پیروزی انقلاب هم مساجد مرکز فعالیت های مهم بودند، باید تلاش شود در عصر حاضر نیز تمام فعالیت ها و حرکت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و عبادی در مساجد انجام شود.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس دانست و تصریح کرد: باید از برکات معنوی مساجد به منظر تقویت معنویت درونی در خود بهره گیریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد تأکید کرد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تدبر و انس و الفت با کلام الهی است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که نسل جوان باید ارتباط خود را با معارف الهی بیشتر کنند، ادامه داد: تدبر در قرآن انسان را در برابر هر گونه انحراف مصون می دارد./950/پ202/س

ارسال نظرات