۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۷۵۱۲۸

آتش سوزی هواپیمای کره ای در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ دو مسافر از ۳۰۷ خدمه و سرنشین هواپیمای مسافربری بوئینگ جان باخته و ده ها نفر دیگر زخمی و بستری شدند.
هواپيماي کره اي شرکت آسيانا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه یورونیوز در خبری به بررسی علل احتمالی آتش سوزی هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 کره ای به هنگام فرود در فرودگاه سان فرانسیسکوی آمریکا، آن هم در هوای مساعد روز شنبه پرداخت.

دیوید جانسون، مامور ویژۀ «اف بی آی» در گفتگو با رسانه های خبری با مردود دانستن احتمال عملیات تروریستی گفت: اف بی آی در تحقیق و تعیین چگونگی این حادثه با سازمان ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا، همکاری تنگاتنگ خواهد داشت.

به گفته یورو نیوز؛ بر اساس تصاویر ضبط شده، ظاهرا فرود زودتر از موعد در باند فرودگاه دلیل این حادثه بوده است اما تحقیقات برای یافتن پاسخ دقیق آغاز شده است.
یکی از 291 مسافر هواپیمای بوئینگ می گوید: فرود هواپیما بر روی باند، فرودی معمولی نبود، گویی ضربه ای سنگین به هواپیما وارد شد و تمام هواپیما شدیدا لرزید و حادثه اتفاق افتاد.


یکی از شاهدانی که بیرون از باند فرودگاه ،لحظه آتش گرفتن بوئینگ شرکت هواپیمایی آسیانا کره جنوبی را به تصویر کشیده، گفت: ابتدا دم هواپیما به باند برخورد کرد، صدای مهیبی برخواست و دم کنده شد، بعد چرخها به محض برخورد با باند کنده شدند، سپس هواپیما بدور خود چرخید، نهایتا از حرکت ایستاد و آتش گرفت.


این شبکه در انتها افزود: دو مسافر از 307 خدمه و سرنشین هواپیمای مسافربری بوئینگ جان باخته و ده ها نفر دیگر زخمی و بستری شدند. شرکت هواپیمایی آسیانا کره جنوبی احتمال خطای خلبان و بروز نقص فنی در هواپیما را در وقوع حادثه روز شنبه رد کرده است./1421/9161/خ

ارسال نظرات