۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۱۳۷

تأکید امام جمعه شهرکرد بر تمرکز ‌زدایی از حوزه علمیه قم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: بکوشیم تا توانمندی ها از قم به سایر استان ها سرازیر شود، تا از امکانات بالقوه در استان ها نیز استفاده و زمینه رشد همه جانبه مدارس علمیه فراهم شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در دیدار با نمایندگان دفتر حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، وجود مراجع عظام را نعمتی بزرگ از جانب خداوند متعال بیان کرد و اظهار داشت: مراجع عظام تقلید، پایه های مستحکمی در حفظ و صیانت حوزه های علمیه و در کنار آن در حفظ و صیانت از دین مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به تاریخ تشیع ابراز داشت: در طول تاریخ تشیع، هر چه برکات نصیب شیعه شده به سبب وجود همین ستارگان فروزانی بوده است که بر عالم اسلام تابیده اند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برکت وجودی انقلاب اسلامی را یک موقعیت استثنایی بیان کرد و گفت: اگر ما لیاقت داشته باشیم و بتوانیم از این فرصت نورانی کمال استفاده را کنیم، به یقین پرچم اهل بیت(ع) سراسر گیتی را فرا می گیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که در مکتب تشیع نورانیت های بسیاری وجود دارد که اگر تبیین شود، جایگاه دین در دل ها پیدا خواهد شد، اظهار داشت: بکوشیم در این مقطع زمانی از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را ببریم تا زمینه ظهور فراهم شود.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر وحدت و همدلی حوزه های علمیه تصریح کرد: تک روی از مواردی است که حوزه های علمیه را تهدید می کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که همه یک هدف داریم و آن تعالی بخشیدن به مکتب تشیع است، تصریح کرد: بکوشیم از ظرفیت های حوزوی موجود در استان ها کمال استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از این که جایگاه حوزه های علمیه در استان ها به کمال خود نرسیده است، افزود: به یقین اگر روی حوزه های علمیه متمرکز شویم و ظرفیت های استانی را در مسأله حوزه ها مهیا سازیم، زمینه ترویج فرهنگ ناب تشیع احیا خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری از راه اندازی یک مرکز بزرگ حوزوی در استان چهارمحال و بختیاری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: یکی از مشکلات عمده حوزه های علمیه این است که همه امکانات و نیروها در قم متمرکز شده است و توجهی به استان ها و شهرهای دیگر نمی شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با ابراز امیدواری از توجه بزرگان حوزه به امور استان ها خاطرنشان کرد: بکوشیم توانمندی ها از قم به سایر استان ها سرازیر تا از امکانات بالقوه در استان ها نیز استفاده و زمینه رشد همه جانبه مدارس علمیه فراهم شود.

در ادامه نیز نمایندگان حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، سلام ایشان را به حجت الاسلام والمسلمین نکونام و علمای استان ابلاغ کردند./9457/پ203/س

ارسال نظرات