۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۷۵۱۴۵

روزهای پایانی شعبان را روزه بگیرید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عظمت ماه شعبان عنوان کرد: کسی که ماه شعبان را درک کند، می توانیم بگوییم آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان را دارد؛ البته برای آمادگی بیشتر سه روز آخر شعبان را روزه بگیرید.
هلال ماه

حجت الاسلام سعید احمدی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با اشاره به خطبه وداع پیامبر(ص) با ماه شعبان اظهار داشت: پیامبر (ص) در آخرین جمعه ماه شعبان خطبه ای برای وداع با ماه شعبان ایراد فرمودند که با استفاده از مضامین و فرازهائی از آن خطبه می توان به عظمت ماه شعبان و این که ماه خدا است، پی برد؛ یعنی می توان پشت سر هم قرار گرفتن ماه رجب، شعبان و رمضان را از نشانه‌های بخشش خداوند برای بندگان و تنبّه آنها به حساب آورد.
 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه زنجان در ادامه با بیان روش‌های آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان با استفاده از روزهای آخر ماه شعبان اشاره کرد و افزود: در روایات آمده است که برای کسب آمادگی ورود به ماه مبارک در روزهای آخر شعبان سعی سه، چهار روز آخر شعبان را روزه بگیرید تا هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ بدنی آماده ورود به مهمانی خدا باشید؛ البته در بعضی از ادعیه هم آمده است که در روزهای آخر شعبان از خدا زیاد طلب بخشش و آمرزیدگی کنید تا با آمرزیدگی وارد این ماه پر عظمت شوید.
 

وی ادامه داد: اگر بتوانیم خوب ماه شعبان را درک کنیم، به یقین آمادگی ورود را پیدا می کنیم؛ هر چند سفره رحمت الهی بر کسانی که این ماه را درک نکرده اند، بسته نیست و همه مؤمنان و بندگان خوب الهی به این مهمانی دعوتند.
 

حجت الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به دیگر عواملی که زمینه ساز آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان است، خاطرنشان کرد: اگر حق الناسی دارید آن را برطرف کنید، اگر با کسی قهر هستید آشتی کنید، با دلی پاک و بدون کینه و حقد وارد این ماه عزیز شویم تا بتوانیم نهایت استفاده را ببریم.
 

وی در پایان افزود: البته سعی کنیم که مطالعه زیادی روی فضیلت این ماه بزرگ داشته باشیم؛ چون با دانستن فضایل آن بیشتر به عظمت این ماه پی می بریم./949/ت302/س
 

ارسال نظرات