۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۷۵۱۷۳
رییس مجلس شورای اسلامی:

جریان‌های افراطی بلای جان جهان اسلام شده اند/ سرویس های جاسوسی استکبار پشت صحنه هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جریان‌های افراطی مصیبتی برای جهان اسلام هستند، گفت: ما در بررسی و ریشه‌یابی گروه‌های افراطی با کدهای دقیق اطلاعاتی به این نتیجه رسیدم، پشت صحنه،‌ سرویس‌های کشورهای دیگری هستند.
علي لاريجاني دكتر علي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب موسوعه الحادیث العلویه که در بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با حضور حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

وی گفت: غربی‌ها جهت امتداد و ترویج علوم رجال علمی خود نسبت به آثار آن‌ها فعالیت‌های گوناگونی انجام می‌دهند، در اسلام نیز نسبت به کسب علم و دانش تأکید زیادی شده است؛ همچنین اولیای ما معصوم هستند از این‌رو باید بیش از دیگران در آثار این افراد الهی کار شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امیرمومنان(ع) درباره خوراج فرمودند «چشم فتنه را کور کردم در حالی که غیر از من کسی دیگری نمی‌توانست این کار را انجام دهد»، خاطرنشان کرد: موضوع جاهلان متعصب از مشکلاتی است که به سادگی نمی‌توان با آن برخورد کرد.

وی ادامه داد: مبارزه با دشمن میدان مشخصی دارد، ولی مبارزه با افراد متعصب و نادان بسیار دشوار است، امروز گرفتار افراطی‌ها شدیم، جریان‌ها افراطی متعصب و جاهل مصیبتی برای جهان اسلام هستند؛ گروه‌های تکفیری بلای جان مسلمانان شدند.

لاریجانی با اشاره به این‌که گروهای تکفیری ادعا جهاد می‌کنند در حالی که تنها مسلمانان را می‌کشند، گفت: این چه مبارزه با آمریکایی است که تکفیرها فقط مسلمانان را می‌کشند، ما در بررسی و ریشه‌یابی گروه‌های افراطی با کدهای دقیق اطلاعاتی به این نتیجه رسیدم، پشت صحنه،‌ جریان‌ها بسیار مکار و فریبکار هستند، یعنی سرویس‌های کشورهای دیگری هستند.

وی افزود: استخدام جهال برای میدان‌ها که آتش افروزی دارند باید پشت صحنه‌ای داشته باشد، خودشان به خودی خود این‌ مقدار دقیق انتخاب نمی‌کند، در افغانستان و مصر پشت صحنه دارند و در حوادث اخیر از نوع برخورد کشورها می‌توان فهمید که پشت صحنه دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عراق اطلاع داریم برخی کشورهای غربی با گروهای تندرو جلسه گذاشته و گفته بودند که ما به شما کمک می‌کنیم به شرط این‌که سر سلاح خود را به سمت ایران و شیعیان بگیرید؛ همیشه گروهای تندرو باید دستی در جریانات مکار داشته باشند و هدایت شان کنند.

وی در پایان گفت: امروز یکی از مصیبت‌های عالم اسلام گروه‌های افراطی، تندرو و جاهل هستند که دستاویزی برای قدرت‌های بزرگ شدند، مقابله با این افراد کار بسیار مشکلی است/993/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات