۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۷۵۱۹۰
مدیر حوزه علمیه استان سمنان خبر داد؛

افتتاح دو حوزه علمیه سفیران هدایت در استان سمنان از مهرماه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان سمنان از افتتاح دو حوزه علمیه سفیران هدایت در شهرستان های سمنان و شاهرود از مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: درخواست مجوز ایجاد سه مرکز تخصصی فقه، تفسیر و علوم حدیث در استان سمنان نیز به شورای عالی حوزه های علمیه ارائه شده است.
مدير حوزه هاي علميه استان سمنان

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد، مدیر حوزه علمیه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، اظهار داشت: فضاهای آموزشی حوزه های علمیه استان سمنان با وجود 13 حوزه محدود است اما به دلیل کیفی بودن این حوزه ها  180 نفر از داخل استان و 300 نفر از خارج استان برای تحصیل در حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند که 155 نفر پذیرش خواهند شد.

 

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه هم اکنون 800 طلبه برادر در سطوح یک، دو و سه در مدارس علمیه استان سمنان در حال تحصیل هستند افزود: حدود 100 نفر استاد نیز کار تدریس را بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام مهدی نژاد بیان داشت: در مدارس علمیه شهرستان های شاهرود و دامغان سطوح یک، دو و سه، سمنان سطوح یک و دو و در سایر شهرها سطح یک دایر است.    

 

وی از افتتاح دو حوزه علمیه سفیران هدایت در شهرستان های سمنان و شاهرود از مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: درخواست مجوز ایجاد سه مرکز تخصصی فقه، تفسیر و علوم حدیث در استان سمنان نیز به شورای عالی حوزه های علمیه ارائه شده است./938/ت302/ب

ارسال نظرات