۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۷۵۲۳۲

طرح تربیت مربی قرآنی طلاب کشور پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان غربی گفت: زمان شناسی یکی از رسالت های سنگین روحانیت و رمز موفقت حوزه های علمیه شیعه است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان غربی در جلسه اختتامیه طرح تربیت مربی قرآنی که با حضور طلاب منتخب 28 استان کشور درشهرستان خوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت های سنگین روحانیت و حوزه های علمیه شیعه در طول تاریخ زمان شناسی بوده است، همچنان که در روایات وارد شده «العالمُبازَّمانِهِ لا تَهْجُمُ عَلیهِ اللَّوابِسُ و یا حَسْبُ المرءُ مِن عرفانِهِعِلمُهُ بازَّمانِهِ».

 

وی خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق بارز دانشمند عالم به زمان شهید بزرگوار آیت الله مطهری بوده که بر اساس مقتضیات زمان خویش به فراگیری علوم اسلامی و تبلیغ دین پرداخت .

 

امام جمعه خوی ادامه داد: با توجه به آثار باقیمانده از آن شهید معلوم می شود که ایشان ادیب، اصولی، فقیه، مفسر، فیلسوف، جامعه شناس، مورخ دان، سیاستمدار،نویسنده و سخنران بود که توانست در برخورد با تمامی جریان ها و اندیشه های انحرافی از قبیل مارکسیسم، تفکرات التقاطی، تحجر و خرافه پرستی و اندیشه های ناسیونالیستی به زیبایی برخورد کند و از خود آثاری ماندگار بر جای بگذارد .

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه با اشاره به مقتضیات عصر حاضر اظهار داشت: حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، بیداری اسلامی در منطقه، سرعت گرفتن توطئه های استکبار علیه اسلام و مسلمانان، شکست خوردن تمامی مکتب های ساخته و پرداخته دست بشر و گرایش به ادیان الهی ،وجود حاکمان فاسد و وابسته در راس تعدادی از کشورهای اسلامی و مطرح شدن موضوع جهانی شدن یا جهانی سازی از جمله مقتضیات عصر حاضر می باشد که باید حوزه های علمیه جهت مدیریت و پاسخگویی به چنین نیازهایی خود را آماده کند.

 

وی در پایان از همه متولیان، مربیان و دست اندرکاران اجرای طرح تربیت مربی قرآنی بویژه مرکز مدیریت حوزه علمیه قم قدردانی کرد.

 

یادآور می شود، نخستین دوره تربیت مربی قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیان به صورت کشوری از اواخر خرداد ماه در شهرستان خوی آغاز به کار کرد.

 

در نخستین دوره تربیت مربی قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون کشور 250 نفر از طلاب و روحانیان مراکز حوزوی 28 استان کشور به مدت 20 روز با مباحث عمومی و تخصصی قرآنی آشنا شدند./936/پ203/ب

ارسال نظرات