۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۷۵۲۳۳
امام جمعه بستان آباد تاکید کرد؛

ضرورت آشنایی روحانیان اعزامی با فرهنگ بومی منطقه تبلیغ

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضوی، مردم‌داری و صبر در برابر مشکلات، توکل به خدا، خلوص نیت، زمان‌شناسی، جوان‌گرایی، مخاطب‌شناسی و مطالعات به‌روز را لازمه موفقیت مبلغان اعزامی در ماه رمضان عنوان کرد.
 مبلغان اعزامي ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان‌آباد امروز در همایش روحانیان و مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان در این شهرستان با اشاره به اهمیت آشنایی روحانیت با شبهات روز جامعه اسلامی اظهار داشت: اذهان نسل جوان جامعه همواره پرسش‌گر بوده و جویایی پاسخ برای شبهات دینی است.


وی با بیان این‌که عدم آشنایی با مسائل روز جهان اسلام و اطلاعات عمومی لازمه پاسخگویی جامع به سؤالات دینی و شبهات شرعی مخاطبان است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن با تمام توان در تلاش است بین مردم و روحانیت فاصله ایجاد کند، عدم توفیق مبلغان دینی در دوران تبلیغ غیرقابل قبول است.


حجت الاسلام رضوی خواستار تعامل صمیمی روحانیان با جوانان و مشارکت آنان در برنامه های فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان شد و گفت: امروزه روحانیت علاوه بر نقش تبلیغی خود، دارای وظایفی در عرصه های اجتماعی و فرهنگی است که همین مسأله موجب تحکیم پایگاه مردمی روحانیت شده است.


امام جمعه بستان آباد با اشاره به این‌که مردم‌داری، صبر در برابر مشکلات، توکل به خدا، خلوص نیت، زمان‌شناسی، جوان‌گرایی، مخاطب‌شناسی، مطالعات به‌روز و آشنایی با اصول تبلیغ عمل‌گرا را لازمه موفقیت مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: گفتار و عمل روحانیان باید مصدق آیات، روایات و احادیث وارده باشد.


وی با بیان این‌که بدون توجه به آداب و رسوم محل تبلیغ نمی توان با مردم ارتباط صمیمی و مؤثر برقرار کرد، گفت: برای این‌که بخواهید در قلوب مؤمنان محل تبلیغ خود جایی داشته باشید، باید صدق در گفتار و عمل داشته و نسبت به فرهنگ آن منطقه نیز آشنایی کامل داشته باشید.


حجت الاسلام رضوی با تأکید بر این‌که مبلغان دینی برای برقراری ارتباط صمیمی با جوانان باید با علوم روز آشنا بوده و خود را به اطلاعات نوین در عرصه تبلیغی تجهیز کنند، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت روحانیت بوده، تداوم انقلاب نیز با تبعیت از روحانیت آگاه، مجاهد و حضور در جبهه ولایت فقیه محقق خواهد شد.


امام جمعه بستان آباد در پایان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خواستار بهره مندی از فرصت های معنوی ماه ضیافت الهی در مسیر تهذیب نفس و زدودن دل از زنگار گناهان شد و تصریح کرد: سعی کنید ابتدا خود را موعظه و اصلاح کنید، سپس جامعه را دعوت به نیکی‌ها کنید، چراکه در این صورت کلام شما مؤثر خواهد بود./935/پ203/ب

ارسال نظرات