۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۷۵۲۳۵
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

نگاه تخصصی به مفاهیم قرآنی در حوزه تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران تدبر در قرآن کریم در کنار حفظ و قرائت کلام الهی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به مفاهیم ارزشمند الهی درکی مناسب داشته باشیم و این مسأله با تدبر در قرآن امکان پذیر خواهد بود.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم اختتامیه دوره تخصصی مفاهیم قرآن کریم و تربیت معلم روخوانی که در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر برگزار شد با بیان این که دوره تخصصی مفاهیم قرآن کریم و دوره تربیت معلم روخوانی به مدت بیست روز در حوزه علمیه محمدیه و امام  صادق(ع) کوتنای قائمشهر برگزار شد.

 

وی بر ضرورت توجه به مباحث قرآنی در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: متأسفانه در مدارس علمیه برنامه های قرآنی جایگاه ویژه خود را ندارند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که برنامه های قرآنی در میان برنامه ‎های حوزوی آنگونه که باید و شاید، پررنگ نیست، تصریح کرد: تدبر در قرآن یکی از راه هایی است که می‎ تواند به مداومت و فهم عمیق و هماهنگ از سور و آیات کمک کند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه علمیه در بخش تفسیر قرآن کریم کارهای خوبی انجام داده است، افزود: تفاسیری که در حوزه های علمیه شیعه نوشته شده است به مراتب از تفاسیر اهل سنت پربرتر بوده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب حوزه باید ارتباط خود را قرآن کریم تقویت کنند، ادامه داد: بزرگان حوزه همواره بر انس و الفت با کلام الهی تأکید دارند.

 

وی تدبر در قرآن کریم در کنار حفظ و قرائت کلام الهی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به مفاهیم ارزشمند الهی درکی مناسب داشته باشیم و این مسأله با تدبر در قرآن امکان پذیر خواهد بود.

 

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود ماه با عظمت را بهترین فرصت برای پاک کردن درون از سیاهی ها دانست و گفت: بر اساس بیان حدیث قدسی هیچ عبادتی بیشتر از روزه‌داری نزد خداوند جایگاه ندارد.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای پالایش درون خود است، افزود: این ماه بهانه ای برای بازنگری به اعمال خود است و مردم نباید به آسانی از فضائل این ماه بی بهره بمانند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب الهی بشر را به تدبر در آیات، سیر آفاق و انفس فرا می‌خواند، عنوان داشت: آنچه به عنوان نیازمندی و پاسخ به نیازهای بشر می‌دانیم باید عاقلانه در آن تدبر شود.

 

وی به راه های تقویت بصیرت در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بصیرت جز در سایه فهم و تدبر قرآن کریم امکان‌پذیر نیست؛ چون قرآن ما را به فهم در آفاق و انفس دعوت می‌کند./950/پ202/س

ارسال نظرات