۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۷۵۲۴۳
نماینده خبرگان رهبری:

نخبه‌پروری در حوزه‌ وظیفه مدیران مدارس علمیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر شناسایی استعدادهای درخشان در حوزه های علمیه گفت: نخبه‌پروری در مدارس علمیه خواهران و برادران استان جدی گرفته شود.
 آيت الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار طلاب نخبه مدارس علمیه استان با تأکید بر این‌که تحصیل در علوم دینی زمان و مکان نمی شناسد، اظهار داشت: نباید مطالعات فقهی و عمومی خود را منحصر به ماه‌های خاصی از سال کنید.


وی با بیان این‌که اوقات فراغت فصل تابستان فرصتی ارزشمند برای جبران کاستی‌های گذشته و تحصیل در علوم جدید و مرتبط با علوم حوزوی است، خاطرنشان کرد: طلبه موفق هیچگاه فرصت‌های ارزشمند جوانی در دوران تحصیل را از دست نمی دهد، بزرگانی چون شهید مطهری از همان جوانی به دنبال کنکاش در علوم مختلف بودند.


نماینده خبرگان رهبری موفقیت در دوران تحصیل را مقدمه‌ای برای ورود به عرصه های جدید تحصیلی در علوم مختلف دانست و گفت: طلابی که استعداد و ظرفیت لازم برای مطالعه علوم دیگر را دارند، باید از فرصت های فراغتی که گاه پیش می آید، استفاده کنند و نسبت به گسترش مطالعات به‌روز اهتمام داشته باشند.


امام جمعه تبریز در ادامه بخشی از رسالت خطیر نخبه‌پروی در حوزه‌های علمیه را متوجه مدیران مدارس علمیه دانست و تصریح کرد: برنامه ریزی تحصیلی برای طلاب و سطح‌بندی آنان بسیار مهم و عامل موفقیت طلاب مستعد خواهد بود، در حقیقت برنامه‌ریزی برای شناسایی طلاب نخبه ضرورت دارد.


آیت الله شبستری با تأکید بر شناسایی استعدادهای درخشان در حوزه های علمیه گفت: نخبه‌پروری در مدارس علمیه خواهران و برادران استان جدی گرفته شود، غفلت از این مسأله مهم موجب هدر رفت استعدادهای بالقوه‌ای خواهد بود که اگر پرورش می یافت، منشأ اثر و برکات مهمی برای نظام اسلامی می‌شد.


وی با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در سال های گذشته یادآور شد: هم اکنون کیفیت آموزش در مدارس علمیه استان در سطح قابل قبولی قرار دارد، هرچند کاستی‌هایی در این زمینه مشاهده می شود، اما باید با شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در جهت ارائه آموزش‌های بهتر حرکت کنیم.


نماینده خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه شهرستان‌ها گفت: اگر سطح کیفی آموزش در این مدارس قابل قبول باشد، دیگر نیازی به هجرت طلاب برای ادامه تحصیل وجود نخواهد بود، متأسفانه بخشی از طلابی که برای ادامه تحصیل به حوزه های علمیه بزرگ کشور همچون قم هجرت می کنند، دیگر تمایلی به بازگشت به موطن خود ندارند./935/پ202/س

ارسال نظرات