۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۷۵۲۴۷

شیوه تبلیغی بانوان انتخاباتی صدای طلاب را درآورد

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب تبریز در اعتراض به شیوه تبلیغی بانوان در انتخابات شورای شهر تبریز اعلام کردند: روش های تبلیغاتی عده ای توهین به شعور اجتماعی زنان و بی رنگ کردن ارزش فعالیت های زنان عرصه فرهنگ بود.
تبليغات مردمي انتخابات

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، جمعی از طلاب حوزه علمیه صادقیه و دانشجویان تبریز با صدور بیانیه ای در اعتراض به شیوه تبلیغی بانوان در انتخابات شورای شهر تبریز اعلام کردند: اخبار شبانگاهی شبکه استانی سهند در حالی صحت انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تبریز را اعلام کرد که روند برگزاری این انتخابات مباحث سوال برانگیزی را درباره حضور زنان در این دوره، در پی داشت. این دوره از انتخابات در حالی برگزار شد که التهاب انتخابات ریاست جمهوری، همه مسائل اجتماعی، سیاسی و اجتماعی را تحت الشعاع قرار داده بود، در تب و تاب چنین فضایی، عده ای از بانوان کاندیدا برای انتخابات شوراها فرصت را غنیمت شمرده، به روش های نادرست و ناهنجاری برای رسیدن به مطلوب، دست یازیدند. استفاده از آراستگی خارج از عرف فعالیت های اجتماعی و ژست های مختلف جذابیت، جعل عناوین و تخصص در تبلیغ، از جمله این روش ها بود. البته ناگفته نماند که روش اخیر را مردان کاندیدا نیز به کار می برند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: چنین روالی این سوال را پیش می آورد که آیا دست اندر کاران این امر نمی توانستند سازوکاری برای احراز صلاحیت و روش های مشروع و معقولی برای تبلیغ اعمال کنند؟ "بانوی اول فرهنگ" با چه استنادی بر پیشانی رنگ و لعاب یافته زنی حک شده که ابتدایی ترین موازین عفت عمومی را برای رسیدن به مسئولیتی در اداره شهر به سخره گرفت.

 

این بیانیه با طرح سؤالی خاطرنشان کرده است: آیا چنین عنوانی به تمسخر گرفتن خون دل مادران شهدا و بی رنگ کردن ارزش فعالیت های علمی، فرهنگی و اجتماعی جمع کثیری از زنان شاغل در عرصه های علم و فرهنگ نیست؟ دفترهای عاری از نوشتار و قلم های ناتوان در نوشتن که در پوستر های تبلیغاتی برای علمی جلوه نمودن چهره افراد به کار رفته بود، نشانگر اذهان عاری از فکر و اندیشه این افراد برای حضوری مفید در مجموعه شورای شهر است.

 

این بیانیه افزوده است: گناه هایی که نهایت افق دید آنان، لنز دوربین برای بهتر دیده شدن است، خیلی توانمند باشند یک خیابان را آسفالت خواهند کرد وبه طور قطع می توان گفت چنین نگاهی سطحی نخواهد توانست مدیریتی را در شهر اعمال کند که شایسته نام شهری در شان تمدن اسلامی باشد .

 

در این دوره از انتخابات شوراها از عناوینی مانند بانوی اول فرهنگ و عناوین فریبنده ای استفاده شده که به واقع در خور شهری مانند تبریز نیست. چگونه و با چه جراتی دم از اولین ها بودن زده شده است. کسانی که فضای عمومی شهر را با آلبوم های شخصی اشتباه گرفته اند باید بدانند اداره امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با عرض اندام های کودکانه، تفاوت بسیار دارد. چنین روش هایی برای رسیدن به عضویت در مجموعه اداره کننده شهر نه تنها دردی از مشکلات شهر را درمان نمی کند، بلکه توهین به شعور اجتماعی و فرهنگی زنان است.

 

در بیانیه طلاب حوزه علمیه صادقیه و دانشجویان تبریز آمده است: تبریز را شهر اولین ها می نامند به سبب توانمندی ها و اقدامات مهم اولین، اما این بار تبریز اولین شهر در عوام فریبی و هنجار شکنی حضور زنان در عرصه اجتماعی و فرهنگی تبدیل شد.

 

در پایان این بیانیه آمده است: به همین منظور جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز، طلاب حوزه علمیه خواهران و زنان فعال در زمینه فرهنگ و مذهب، با جمع آوری طوماری از طرف بانوان متعهد و مقید به اصول و ارزش های اسلامی و ارسال آن به دفاتر مسئولان طراز اول استان، اعتراض خود را به روند اجرا شده اعلام داشتند. این جمع ضمن عذر خواهی از خانواده و مادران معظم شهدا که در عمل مروج فرهنگ اسلامی بوده اند، خواستار ممانعت از روش های غیر مشروع که منطبق با ارزش ها و شعارهای فرهنگ غربی مبنی بر کسب رای به هر روش و به هر قیمتی است، در دوره های بعدی انتخابات هستند./935/د101/س

ارسال نظرات