۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۷۵۲۵۰
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد:

همایش اندیشه‌های آسمانی با حضور نخبگان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در ماه مبارک رمضان تعداد قابل توجهی قرآن آماده شده که به مساجد سراسر کشور که برنامه‌های قرآنی ویژه‌ای دارند، اهدا شود و بتوانند در ماه مبارک رمضان علاوه بر تلاوت قرآن، موضوع تفسیر قرآن را هم در دستور کار قرار بدهند.
حجت‌الاسلام حميد رضا ارباب سليماني، دبير ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امسال هم بحمدلله در حال انجام و توسعه کمی و کیفی است.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه‌ای که در آینده نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود، برگزاری همایش اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس است که حدود 3200 نفر از چهره‌های نخبه مساجد کشور در این دوره حضور پیدا می‌کنند و موضوع آموزشی این دوره هم سبک زندگی است که با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه حضور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی توجه به ضرورت تشکیلات مسجد را نکته قابل توجه و مهمی ارزیابی کرد و بیان داشت: به هر حال بحث‌های مبنایی و نظری سبک زندگی در همین دوره برای عزیزان توضیح و تبیین خواهد شد، زیرا اگر می‌خواهیم به یک سبک زندگی اسلامی برسیم، مقدمه آن وجود یک تشکیلات منسجم و هدفمندی است که این برنامه را دنبال کند و به نتیجه برساند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور موضوع طرح تبلیغی چهره به چهره را از برنامه‌های پس از ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: این دوره در مشهد مقدس با حضور حدود دوهزار نفر از مربیان طرح چهره به چهره از سراسر کشور برگزار می‌شود و این مربیان مهم‌ترین رسالتشان این است که در زمینه پاسخ به سؤالات و شبهات نسل جوان کمک کنند.

وی ادامه داد: محور سومی که در مشهد مقدس شاهد خواهیم بود، همایش نخبگان مسجد سراسر کشور از روستاها است، بطوریکه برای حدود 600 نفر از نخبگان روستایی ما که در مساجد روستاها فعالیت می‌کنند، برنامه ریزی شده که در مشهد حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان تعداد قابل توجهی قرآن آماده شده که به مساجد سراسر کشور که برنامه‌های قرآنی ویژه‌ای دارند، اهدا شود و بتوانند در ماه مبارک رمضان علاوه بر تلاوت قرآن، موضوع تفسیر قرآن را هم در دستور کار قرار بدهند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: در همین ایامی که در پیش داریم، تعداد قابل توجهی کتاب‌های مناسب دینی و مذهبی به کتابخانه‌های مساجد ارسال خواهد شد.

وی گفت: حدود ده هزار کتابخانه باز و دارای مخزن تحت پوشش مجموعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری و مساجد کشور است و سالانه مبلغ چهار میلیارد تومان کتاب‌های دینی، مذهبی و کمک درسی را به کتابخانه‌های مساجد ارسال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به این‌که در کنار این برنامه‌های متمرکز برنامه‌های غیر متمرکز در استان‌ها طراحی شده است، ابراز داشت: انشاالله به زودی سرانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به استان‌ها ارسال خواهد شد و آنها خواهند توانست در ماه مبارک رمضان برای اوقات فراغت از این سرانه بهره‌مند شوند./956/ت302/ص

ارسال نظرات