۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۷۵۲۶۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

اجرای نیت واقفان رسالت اصلی سازمان اوقاف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ترویج و گسترش فرهنگ وقف ترویج دین و ارزش ها است، افزود: خدمات وقف بر هیچ کس پوشیده نیست و اگر وقف احیا شود و موقوفات گذشته زنده شود خدمات خوبی به نظام اسلامی خواهد شد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سوادکوه، حجت الاسلام ستارعلیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان در شیرگاه گفت: اگر وقف احیا شود بیشترین خدمت به روحانیت و حوزه های علمیه صورت می گیرد.

 

وی با بیان این که ترویج و گسترش فرهنگ وقف ترویج دین و ارزش‌ها است، افزود: خدمات وقف بر هیچ کس پوشیده نیست و اگر وقف احیا شود و موقوفات گذشته زنده شود خدمات خوبی به نظام اسلامی خواهد شد.


مدیر کل اوقاف مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح ضیافت الهی در امامزادگان گفت: این طرح همزمان با ماه مبارک رمضان در 222 بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که جلسات تفسیر قرآن، خطابه و سخنرانی در ماه مبارک رمضان از سوی صد مبلغ اعزامی از قم و مبلغان بومی در امامزادگان برگزار می شود، گفت: در سال گذشته برگزاری جلسات تفسیر در مساجد و بقاع متبرکه با همکاری ائمه جمعه آغاز شده است که در برخی از شهرستان ها این امر بصورت هفتگی ادامه دارد.

 

وی از دیگر برنامه های ماه رمضان را اجرای خیمه های معرفت، برپایی نمازهای جماعت در سه نوبت، ترویج فرهنگ وقف و موقوفات و ایستگاه مشاوره وقف، برگزاری مراسم های ویژه لیالی قدر، محافل انس با قرآن، ترتیل روزانه، نمایشگاه های محصولات قرآنی و فرهنگی اعلام کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت به برکت اخلاص و خدا محوری یک قشر اثر گذار در جامعه است، افزود: هجمه های مختلف به نهاد روحانیت بسیار گسترده تر از گذشته است و همه توان تبلیغی دشمنان به سمت قشر عظیم روحانیت است.

 

وی با اشاره به امنیت و آرامش حاکم در جامعه گفت: آرامش امروز و دیروز و فردای جامعه مدیون زحمات ائمه جمعه و قشر عظیم روحانیت به ویژه ائمه جمعه و مدیریت و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و اطاعت و ولایت پذیری ملت بزرگ ایران است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران به اهمیت تعامل اوقاف با ائمه جمعه اشاره و تصریح کرد: تعامل اوقاف و متولیان وقف با ائمه جمعه یک وظیفه اخلاقی، دینی، انقلابی و سیاسی و اجتماعی است و ما به این تعامل افتخار می کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که مازندران با 13 هزار و 117 موقوفه و بیش از 156 هزار رقبه رتبه سوم را در کشور دارا است، تصریح کرد: همچنین این استان با داشتن هزار و 322 بقعه متبرکه رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

 

وی نهاد اوقاف را نهاد مؤثر و با رویکرد روشن و دارای برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دانست و تصریح کرد: اوقاف از حالت سنتی و روزمرگی بیرون آمد و به نهاد کارآمد و به روز تبدیل شده است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران ادامه داد: در حوزه موقوفات وظیفه اصلی اوقاف اجرای نیات واقفان است و در حوزه بقاع نیز همه نذورات و دارایی های بقاع متبرکه جمع آوری و سی درصد آن صرف مدیریتی، 40 درصد عمرانی، 20 درصد فرهنگی و ده درصد  نیز حق التصدی طبق دستورالعمل سازمان اوقاف زیر نظر نماینده ولی فقیه و رییس سازمان هزینه می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده، وقف را نهاد ممتاز و دارای اثرات و برکات زیادی ذکر کرد و افزود: اگر به مقوله وقف توجه بیشتری شود به فرهنگ عمومی تبدیل شود می تواند بیشترین کمک را به نیازهای جامعه داشته باشد و به ویژه می تواند پشتوانه خوبی برای روحانیت نظام و انقلاب باشد.

 

مدیر کل اوقاف مازندران ضمن تشکر از ائمه جمعه که در خطبه های نماز جمعه به مقوله وقف می پردازند گفت: تریبون نمازجمعه و فضای معنوی آن مؤثرترین و مهم ترین جایگاه برای ترویج آموزه های دینی و به ویژه سنت حسنه وقف است.

 

وی در پایان از همه ائمه جمعه درخواست کرد تا مردم را به وقف های جدید طبق نیازهای روز جامعه تشویق کنند تا شعار سازمان «همه واقف باشیم» در جامعه نهادینه شود./950/پ202/س

ارسال نظرات