۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۷۵۲۷۱

اخوان المسلمین: مصر سوریه دیگری خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ کشتار 40 نفر دیگر در امروز، فضای سیاسی را به سود اخوان المسلمین رقم زده است طوری که حزب سلفی النور اعلام داشته است دیگر با حکومت انتقالی همکاری نخواهد کرد.
درگيري ها در مصر و مقابله مردم با يکديگر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: گروه اخوان المسلمین ارتش مصر را به تیراندازی به سمت مردم متهم کرده و عبدالفتاح السیسی فرمانده کل ارتش را شبیه اسرائیل خوانده است.
به گفته وزارت بهداشت مصر دست کم 40 نفر در تیراندازی به طرف هواداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده، کشته شده اند. ارتش گفته است که تروریست های مسلح بودند که به پایگاه گارد ریاست جمهوری حمله کرده و 1 مامور را کشتند.
شبکه بی بی سی در ادامه گفت: یکی از امتیازات اخوان المسلمین نسبت به جناح مقابل، سازماندهی، نظم و برخورداریشان از نیروی های متخصص است مثلا ظرف مدت کوتاهی توانسته اند درمانگاه خیابانی احداث کرده و نیروی مناسب را با امکانات قوی به کار بگیرند.
به گفته این شبکه؛ اخوان المسلمین مصر مردم را به خیزش عمومی و انتفاضه فراخوانده و به جامعه جهانی نیز هشدار داده است که در برابر ارتش مصر ساکت ننشینند والاّ با سوریه دیگری روبرو خواهند شد.
بی بی سی فاری افزود: کشتار امروز، فضای سیاسی را به سود اخوان المسلمین رقم زده است به طوری که حزب سلفی النور اعلام داشته است دیگر با حکومت انتقالی همکاری نخواهد کرد.
بی بی سی در انتها گفت: این اتفاقات به معنای آن است که دو دستگی اسلام گرا و غیر اسلام گرا در مصر تقریبا کامل شده است. همان چیزی که ناظران بین المللی به آن هشدار داده بودند. عمیق تر شدن شکاف میان دو طرف و قطبی شدن جامعه، پیامی جز بحران و جنگ داخلی نمی تواند در بر داشته باشد./1421/9161/خ

ارسال نظرات