۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۷۵۳۰۱

همایش سبک زندگی اسلامی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در تبریز از برزیدگان مسابقه کتابخوانی زندگی به سبک روح الله با اهدای جوایزی تقدیر بعمل آمد.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام سیدجعفر طباطبایی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر امروز در همایش سبک زندگی در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار داشت: در جامعه ای که بزرگترین شاخص آن، دین محور بودن است، باید تمام شئون آن بر همین محور و براساس آموزه های دینی استوار باشد.

 

وی ادامه داد: در جامعه امروز، مشاهده می شود که به جای آنکه عرف، دینی شود، دین را عرفی کرده ایم و اگر جامعه دینی، عرفی شود، به سوی مسیر ضلالت و گمراهی سوق پیدا خواهد کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز تأکید کرد: عبرت گیری از واقعه عاشورا ازجمله زاویه ها و افق های بسط یافته از طرف رهبر معظم انقلاب بوده و معظم له در راستای اینگونه سرمشق دهی و رهنمون سازی صحیح جامعه، این بار سرفصل جدیدی با عنوان سبک زندگی اسلامی را مطرح کرده اند.

 

وی با بیان این‌که جابه جایی هنجارها و ناهنجاری ها موجب کج روی در سبک زندگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: وقتی بایدها و نبایدهای دینی از زندگی روزمره کنارگذاشته شود، سبک های جدیدی وارد زندگی انسان می شود که موجب گمراهی و ضلالت شخص و جامعه می شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی گفت: دین اسلام دارای نگاه چندبعدی است و تلاش دارد دنیا و آخرت آدمی را آباد کند و اگر به فقه غنی اسلام که معجزه آن نیز به شمار می رود، توجه کنیم، درمی یابیم که تعداد کثیری از ابواب فقهی مربوط به زندگی دنیایی انسان است و این امر بیانگر آن است که اگر گفتمان حاکم بر زندگی انسان براساس آموزه های اسلامی باشد، آخرتش نیز آباد می شود.

 

وی اضافه کرد: امیدوارم تمام مسلمانان در ماه رمضان، با خود و خدای خویش عهد ببندند تا قرآن را از حاشیه به متن زندگی وارد کرده و گامی عملی در راستای انس با قرآن و اصلاح سبک و سیاق زندگی بردارند./935/د102/س

ارسال نظرات