۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۷۵۴۳۷
استاد حوزه علمیه:

اسلامی کردن سبک زندگی بهترین راه کنترل بدحجابی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤل دفتر مجمع جهانی اهل بیت در کردستان با بیان این که بدحجابی عامل فروپاشی خانواده و افزایش آمار طلاق است، گفت: اسلامی کردن سبک زندگی بهترین راه کنترل بدحجابی است.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب کشور، حجت الاسلام سید محمد سادات مسؤول دفتر مجمع جهانی اهل بیت در استان کردستان، پیش از ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف که به مناسبت بیست و یکم تیر در اداره کار، تعاون و امور اجتماعی برگزار شد، حجاب را به صدفی تشبیه کرد که از مروارید نجابت و پاکی زن محافظت می کند.

وی ادامه داد: حجاب برای زن حکم صدفی را دارد که همچنان که از گوهرش محافظت می کند او را از آسیب ها مصون می دارد و آثار حجاب افزون بر خود فرد در جامعه نیز تأثیر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام سادات تصریح کرد: مسأله حجاب ریشه در قرآن دارد و  تنها ویژه زنان نیست، بلکه مسأله ای کلی و عام است و مردان نیز باید حجاب در گفتار و رفتار داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: با استفاده از حجاب می توان اساس و بنیاد خانواده را مستحکم کرد و از طلاق و فروپاشی خانواده ها جلوگیری کرد؛ زیرا زنانی که کمتر در معرض دید نامحرمان باشند وقت بیشتری را در منزل با خانواده و به تربیت فرزندان و امور خانواده می پردازند و توجه به بنیاد و کانون خانواده کمک بسزایی در تربیت و تثبیت کانون خانواده می کند.

وی تأکید کرد: زنان محجبه از نگاهای شهوت آلود مصون هستند و با آرامش و امنیت بیشتری در جامعه حضور پیدا می کنند، در غیر این صورت روی آوردن به بد حجابی سبب می شود بانوان در معرض آسیب قرار گیرند و این سبب تزلزل بنیاد و اساس خانواده می شود.

مسؤل دفتر مجمع جهانی اهل بیت در کردستان با بیان این که در راستای ترویج فرهنگ حجاب باید مراکز تولید پوشاک و البسه تحت نظارت و کنترل بیشتری قرار گیرند، گفت: بهترین راه کنترل بد حجابی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که سبب تقویت بنیاد و اساس خانواده می شود اسلامی کردن سبک زندگی و رفتار در خانواده است.

حجت الاسلام سادات در پایان سخنانش با اشاره به عمومی کردن فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر گفت: باید با عمومی کردن این فرهنگ برای افراد بد حجاب محیط ناامن ایجاد کرد؛ زیرا برای بدحجابان نگاه نامحرمان سر زنش آلود است، مهندسی کردن فرهنگ حجاب، تولید مدل های اسلامی نظارت بر مراکز تولید البسه و پوشاک، گسترش نقش رسانه ملی و رسانه های دیداری و شنیداری در ترویج فرهنگ حجاب بسیار مهم است، برخورد با ساختار شکن ها کسانی که از موضوع فمینیسم سوء استفاده می کنند و بیان ویژگی های حجاب در دانشگاها و مقاطع گوناگون آموزش و پرورش کمک بسیاری در ترویج حجاب و عفاف دارد.

در ادامه مصطفی باغبانیان، قائم مقام وزیر و مدیر کل اداره تعاون کار ورفاه اجتمای استان کردستان با اشاره به نقش و جایگاه حجاب در اسلام حجاب را هم برای زنان و هم مردان ضروری عنوان کرد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تزکیه  نفس و تطهیر روان است و هر کس به سهم خود در فرهنگ سازی و اجرای فرهنگ حجاب در جامعه تلاش کند.

در پایان این مراسم به فرزندان پرسنل اداره کار و امور اجتماعی سنندج که در مسابقه نقاشی با موضوع حجاب و عفاف برگزیده شده بودند با اهدا جایزه تقدیر و تشکر شد./967/پ202/غ

ارسال نظرات