۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۴۳۹
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حوادث مصر:

عاقبت دوستی و برادری با دشمنان ذلت و خواری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دوستی و برادری عاقبتی جز ذلت و خواری نخواهد داشت، بیان داشت: مرسی دست دوستی و برداری جمهوری اسلامی ایران را رها کرد و به جای آن دست در دست کسانی گذاشت که گرگ این زمانه هستند.
حجت الاسلام و المسلمين جابريان، مسؤول دفتر نماينده ولي فقيه در خوزستان

حجت الاسلام و المسلمین جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تحولات کشور مصر و برکناری محمد مرسی، رییس جمهوری این کشور از قدرت، اظهار داشت: تحولات اخیر کشور مصر بسیار نگران کننده است و عامل اصلی سقوط مرسی عدم پاینبدی به تعهدات و مطالبات مردمی است.

امام جمعه موقت عین دو با بیان این که کودتای نظامیان علیه حکومت مصر حرکتی آمریکایی و صهیونیستی بود، ابراز داشت: نظامیان مصر با کودتا علیه مرسی فتنه آمریکایی و صهیونیستی انجام دادند و این کشور را وارد جنگ داخلی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین جابریان به تشریح عوامل سقوط محمد مرسی پرداخت و گفت: ما از رفتارهای دوگانه محمد مرسی رضایت نداریم اما کودتای نظامی علیه رییس جمهوری مصر سبب می شود که مشروعیت مصر خدشه دار و این کشور وارد جنگ داخلی شود.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان اضافه کرد: قبل از شروع انتخابات مصر، محمد مرسی با شعار مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی رقابت انتخاباتی خود را آغاز کرد اما پس از پیروزی با تغییر موضع نسبت به تعهدات خود سبب شد که مورد خشم مردم و جوامع بین المللی قرار گیرد.

به کار بردن عبارت «صدیقی و اخ الحبیب» برای قاتل کودکان و زنان از سوی مرسی

وی با بیان این که با پیروزی مرسی در انتخابات ریاست جمهوری همه منتظر مسدود شدن سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور بودند، بیان داشت: محمد مرسی با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نامه ای را به شیمون پرز، رییس رژیم نامشروع صهیونیستی نوشت و در آن از عبارت «صدیقی و اخ الحبیب» استفاده کرد و این نامه برای کسی که دستش به خون هزاران کودک و زن آغشته مورد قبول مردم و جوامع بین المللی نبود.

حجت الاسلام و المسلمین جابریان با تأکید بر این که رفتار دوگانه در برابر حوادث سوریه و حمایت از تروریست های ارتش آزاد عاملی دیگر برای سقوط حکومت مصر بود، تصریح کرد: از نظر محمد مرسی تروریست های سوری موسوم به ارتش آزاد و جبهه النصر که هزاران کودک، مرد و زن سوری را به خاک و خون کشیده اند مجاهد هستند و این رفتار با شعارهای انتخاباتی محمد مرسی تناقض داشت.

 محمد مرسی کسانی که به زن و کودک سوری رحم نمی کنند را مجاهد خطاب می کند و سفارت سوریه در کشور مصر را مسدود می کند که این رفتار با شعارهای انتخاباتی مرسی بسیار متغیر بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ایجاد وحدت و برادری میان مسلمانان از دیگر شعارهای مرسی بود، اظهار داشت: در اجلاسی ضد شیعی که با حضور مرسی و رییس  الازهر برگزار می شود، در حضور مرسی با الفاظ زشت و زننده از شیعیان یاد می کنند و مرسی این حرکت را محکوم نمی کند که هیچ بلکه در برابر شیعیان موضع می گیرد و علیه شیعیان سخن می گوید.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که شهادت شیخ حسن شحاته دامن محمد مرسی را گرفت و او را از حکومت پایین کشید، ابراز داشت: پس از آن اجلاس ضد شیعی تکفیری ها و سلفی های خائن و صهیونیست به شکل ناجوانمردانه و وحشیانه به شیخ حسن شحاته حمله ور می شوند و به شکل فجیعی وی را به شهادت می رساندند و باز هم صدایی از مرسی در قبال این جنایت بلند نمی شود.

عدم همراهی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران مهم ترین عامل سقوط مرسی از قدرت بود

امام جمعه موقت عین دو اهواز با بیان این که عدم همراهی با جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین عوامل سقوط مرسی است، تصریح کرد: محمد مرسی به جای این که دست دوستی و برادری را به سوی ایران اسلامی دراز کند و همکاری دو جانبه ای با جمهوری اسلامی داشته باشد آمریکا و اسرائیل غاصب را به ایران ترجیح داد و این استکبار جهانی بود که او را از اریکه قدرت پایین کشید.

وی با ابراز نگرانی از تحولات کشور اسلامی مصر، خاطرنشان کرد: به یقین در کودتای نظامی مصر، آمریکا و اسرائیل غاصب دست داشته اند و این حرکت با چراغ سبز استکبار جهانی صورت گرفته و این که اوباما در محافل عمومی بیان می کند که آمریکا مخالف کودتا علیه محمد مرسی بود دروغی محض و فرافکنی است.

آرامش غربی ها در گرو کشتار مسلمانان و مستضعفان است

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این استکبار جهانی مهندس فرهنگی و اجتماعی را به گونه ای تنظیم کرده است که در کشورهای غربی آرامش حاکم شود، اظهار داشت: آرامش غربی ها در گرو کشتار مسلمانان و مستضعفان است و استکبار جهانی حوادث را به گونه ای ساماندهی می کند که کشتار و خون ریزی در کشورهای اسلامی و توسعه نیافته متمرکز شود.

حجت الاسلام و المسلمین جابریان به آینده سیاسی کشور مصر و حزب اخوان المسلمین اشاره و خاطرنشان کرد: در برهه کنونی مصر وارد جنگ داخلی شده و استکبار جهانی مردم این کشور را به جان یک دیگر انداخته است که اوضاع مصر به عنوان یکی از کشورهای بزرگ جهان اسلام باید هر چه زودتر آرام شود.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: اخوان المسلمین باید شکست در عرصه سیاست را قبول و با تغییر ساز و کارهای حزبی و عقیدتی خود بار دیگر اعتماد مردم را جلب کنند و وارد عرصه سیاست شوند.

مرسی به جای دوستی و برادری با ایران هم نشینی با گرگ ها را انتخاب کرد

استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنانش با بیان این که دوستی و برادری عاقبتی جز ذلت و خواری نخواهد داشت، بیان داشت: مرسی دست دوستی و برداری جمهوری اسلامی ایران را رها کرد و به جای آن دست در دست کسانی گذاشت که گرگ این زمانه هستند و این گرگ ها بودند که او را از کرسی قدرت پایین کشیدند./9461/ت302/س

ارسال نظرات