۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۷۵۴۶۷
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران:

پژوهش در حوزه علمیه خواهران جایگاه خود را یافته است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه پژوهش در حوزه علمیه خواهران جایگاه خود را یافته است، نقش معاونان پژوهشی را در این زمینه بی‌بدیل دانست.
محمود خالقي معاون پژوهش حوزه هاي علميه خواهران کشور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، محمود خالقی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در جمع شرکت‌کنندگان در نشست معاونان پژوهشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: پژوهش در سال‌های اخیر جایگاه خود را در حوزه‌های علمیه خواهران یافته است و ما چرخش و سنگینی کفه ترازوی سیاست‌ها، برنامه‌ها و حمایت‌های این مرکز را به نفع پژوهش، به طور محسوسی شاهد هستیم.

وی به نقش و جایگاه موثر معاونان پژوهشی در استان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با ایجاد شوراهای علمی پژوهشی در استان‌ها، تلاش کرده است تا از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری کند و حوزه‌های علمیه خواهران با اقتضائات بومی مناطق به رشد علمی مورد نظر برسند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازهایی از مناجات شعبانیه، بر لزوم بهره‌مندی از فرصت‌های مبارک ماه‌های شعبان و رمضان تأکید کرد.

وی گفت: این ماه‌ها بهار مناجات و دعاست و ائمه معصومان(ع) ادب مناجات را در این دعاها به ما آموخته‌اند.

خالقی با بیان این‌که اغلب دعاها با «الحمدلله» آغاز شده است، اظهار داشت: این نکته درس‌آموزی است که ما همواره باید قدردان نعمت‌های خداوند و امکانات در اختیارمان باشیم و با نگاهی به مسیر پیموده شده و قله پیش رو، تعادلی در حرکت خود ایجاد کنیم.

صدیقه افشار، مدیر ساماندهی اموری پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: این دوره طی دو روز برگزار شد و در روز اول مباحث مربوط به سامانه پایان‌نامه‌ها در قالب کارگاه آموزشی برای معاونان پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح شد.

وی از جمله موضوعات آموزش داده شده در این کارگاه را نحوه کار با کارتابل طلاب، استادان، واحدهای حوزوی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سامانه پایان‌نامه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و اجرای یک مرحله درخواست پایان‌نامه از مرحله طرح تفصیلی تا پایان فرآیند دفاع از پایان‌نامه ذکر کرد.

افشار یادآور شد: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در پایان مقطع تحصیلی سطح سه، کارشناسی ارشد مؤظف به ارائه پایان‌نامه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست، مسؤولان مرتبط با معاونان پژوهش مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران، به تشریح حوزه عملکرد خود پرداختند./993/د102/ی

ارسال نظرات