۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۷۵۴۸۷
آیت الله باریک بین:

نسل جوان تشنه فراگیری معارف اهل بیت هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، نسل جوان را تشنه فراگیری معارف اهل بیت(ع) دانست و گفت: حضور جوانان و نوجوانان کشورمان در برنامه های دینی به ویژه اعتکاف نشان دهنده دلدادگی این نسل به معارف دینی است.
آيت الله باريک بين، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در مراسم تقدیر از مجریان و دست اندرکاران ستاد اعتکاف قزوین که در سالن اجتماعات شهید مرتضی باریک بین برگزار شد مرکز استان برگزار شد، گفت: امسال با تلاش برادران و خواهران در ستاد اعتکاف برنامه های خوب و غنی برای معتکفان تدارک دیده شده بود، که بنده به سهم خود قدردانی می کنم.

 

امام جمعه قزوین به برگزاری همه ساله اعتکاف در کشور و در استان اشاره و بیان داشت: مردم و به خصوص نسل نوجوان و جوان ما در این مراسم معنوی و عبادی شرکت کرده و در خلوت این سه روز با خدای خود به نیاش می پردازند که مایه خوشبختی و سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال است.

 

آیت الله باریک بین نسل جوان را تشنه فراگیری معارف اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: حضور جوانان و نوجوانان کشورمان در برنامه های دینی به ویژه اعتکاف نشان دهنده دلدادگی این نسل به معارف دینی است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اعتکاف سنت حسنه ای است که تأکید فراوانی بر آن شده به گونه‌ای که رسول گرامی اسلام(ص) وائمه اطهار(ع) نیز معتکف می شدند.

 

آیت الله باریک بین اعتکاف را نقطه عطفی در زندگی معنوی انسان دانست وخاطر نشان کرد: اعتکاف مسافرتی سرنوشت ساز و نقطه عطفی در زندگی معنوی یک معتکف به شمار می رود که باید از نظر روحی و معنوی خود را آماده کنند.

 

رییس شورای مدیریت حوزه علمیه قزوین اعتکاف را یک فرصت بسیار مناسب برای فرد گناهکار برشمرد و اظهار داشت: ممکن است ما انسان ها مرتکب یک گناهی شده باشیم اما هنگامی که به اعتکاف می رویم چنان منقلب و نادم می شویم به طوری که آرزو می کنیم سال آینده زودتر اعتکاف فرا برسد تا در آن شرکت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین خاطرنشان کرد: اعتکاف ارتباط قلبی و روحی با خداست و انسان برای پرواز و اوج گرفتن نیاز به سکوی پرش دارد.

 

آیت الله باریک بین افزود: اعتکاف زمانی مورد رضای خدای متعال قرار می گیرد که معتکف آن چنان خود سازی کند که در جامعه اثرات مثبت به همراه داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین با قدردانی از زحمات اعضای ستاد اعتکاف به خصوص خادمان این ستاد که متشکل از خواهران بود، افزود: خوشبختانه در این ستاد خواهرانی هستند که در امر برگزاری اعتکاف و نظم و امنیت بخشیدن به آن متحمل زحماتی شدند که به یقین این تلاش ها نزد خدای متعال مأجور خواهد بود./950/پ203/س

ارسال نظرات