۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۷۵۵۰۸

اردوی تابستانی طلاب غیر ایرانی به تبریز

خبرگزاری رسا ـ طلاب منتخب20 کشور جهان در قالب اردوی آموزشی و سیاحتی در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز مستقر شدند.
طلاب غيرايراني

حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: 40 طلبه غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه قم در قالب اردوی آموزشی، سیاحتی و فرهنگی به شهر تبریز سفر کرده و در این مرکز علوم اسلامی مستقر شده اند.


وی خاطرنشان کرد: این 40 طلبه که با ملیت 20 کشور جهان در تبریز حضور دارند، در دو هفته در کلاس های مختلف آموزشی، کارگاهی و بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل فرهنگی، اجتماعی، فقهی و معرفتی شرکت خواهند کرد.


مدیر حوزه علمیه تبریز با اشاره به این‌که دیدار با علما و فضلای حوزوی، ائمه جمعه، بازدید از مدارس علمیه و سفر به شهرهای مختلف منطقه آذربایجان در برنامه این طلاب غیر ایرانی قرار دارد، گفت: آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم مردم منطقه آذربایجان و فعالیت حوزه های علمیه تاریخی این منطقه از دیگر برنامه های این اردو است.


حجت الاسلام سیدی ثانی با بیان این‌که رییس عالی حوزه های علمیه استان از مدت‌ها پیش پیگیر راه‌اندازی شعبه جامعه المصطفی العالمیه در تبریز است، گفت: مراحل مقدماتی و رایزنی این مسأله صورت گرفته و در آینده نزدیک شعبه این مرکز علوم اسلامی در تبریز راه اندازی خواهد شد.


وی ادامه داد: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان آذربایجان شرقی و هم‌مرزی با سه کشور هماسایه شمالی ایران، راه اندازی شعبه جامعه المصطفی به سبب استقبال جوانان همسایگان شمالی برای تحصیل در حوزه های علمیه منطقه آذربایجان ضروری بوده است.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز افزود: پیش از این در اوایل انقلاب و دهه 60 تعداد قابل توجهی از طلاب منطقه قفقاز و آذربایجان در حوزه علمیه طالبیه مشغول به تحصیل بودند که بعدها به دلایل مختلف، اغلب طلاب این منطقه به قم مهاجرت کردند و تحصیلات خود را در این شهر مقدس ادامه دادند.


گفتنی است، بنابر تفاهم نامه حوزه علمیه بناب و جامعه المصطفی قم از سال تحصیلی جدید 30 طلبه خارجی در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب تحصیل خواهند کرد./935/ت302/س

ارسال نظرات