۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۷۵۵۰۹

برگزاری انتخابات مصر در فوریه

خبرگزاری رسا ـ رییس دولت موقت مصر اعلام کرد بزودی کمیته ای برای تغییر قانونی اساسی کشور تشکیل می شود و این تغییرات تا 4 ماه آینده به همه پرسی گذاشته خواهد شد.
عدلي منصور

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی صدای آمریکا در خبری به بررسی تحولات مصر پرداخت و گفت: عدلی منصور رییس دولت موقت مصر برای آنکه به جهانیان و مردم مصر اطمینان دهد که ژنرال های ارتش نقشی در آینده سیاسی مصر نخواهند داشت، با ارائه یک جدول زمانی اعلام کرد بزودی کمیته ای برای تغییر قانونی اساسی کشور تشکیل می شود و این تغییرات تا 4 ماه آینده به همه پرسی گذاشته خواهد شد.
گفتنی است بر اساس جدول زمانی که از سوی رییس دولت موقت مصر اعلام شده است، انتخابات پارلمانی این کشور، در ماه فوریه میلادی برگزار شده و زمانی که پارلمان جدید شکل گرفت انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است ارائه این جدول زمانی از سوی رییس دولت موقت مصر پس از آن اعلام شد که بر اثر حمله نیروهای ارتش به صف نمازگزاران حامی محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر بیش از 50 نفر کشته و 400 نفر زخمی شدند.
اعضای اخوان المسلمین می‌گویند هواداران محمد مرسی برای حمایت از وی در مقر گارد ریاست جمهوری تحصن کرده بودند، اما ارتش می‌گوید این افراد مسلح بوده و به سوی نیروهای ارتش تیراندازی کرده اند. /1415/9161/خ

ارسال نظرات