۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۵۶۸

تشریح برنامه های آموزشی بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان

خبرگزاری رسا ـ حاجی ابراهیمی با اشاره به رویکرد آموزشی و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، گفت: در منطقه خراسان، امسال سه برنامه سلسله نشست های اسرار حج و آداب حضور، جذب دانشجو در رشته های حج و زیارت توسط دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و جشنواره فرهنگی هنری دیدار از سوی این مرکز انجام می شود.
نشست خبري مسؤول آموزش نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري منطقه خراسان حجت الاسلام اميرمسعود حاج ابراهيمي، مسؤول آموزش نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري منطقه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام امیرمسعود حاج ابراهیمی، مسؤول آموزش نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان، عصر هجدهم تیرماه در نشست خبری در محل دفتر خبرگزاری رسا در مشهد با بیان این که هدف از رفتن به حج، ایجاد تغییر و تحول در زائر است، گفت: با این وجود متاسفانه کمتر به اسرار حج پرداخته شده است، باید سبک زندگی حج گزاران تغییر کرده و سبک جدید جایگزین شود.

 

سلسله نشست‌های اسرار حج و آداب حضور برگزار می شود

وی اظهار کرد: در راستای همین اهداف سلسله نشست‌های اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف از دوسال قبل با توجه به نیاز زائران برنامه ریزی و اجرا شده است واز آنجا که در حج، مناسک فشرده ای در یک بازه زمانی معین توسط حجاج انجام می گیرد، نیازمند به آموزش دقیق و مرکز ثقل آموزش، مناسک و احکام حج است.

 

مسؤول آموزش نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان ادامه داد: این سلسله نشست ها از شب دوم ماه رمضان، به مدت هفت شب با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی با مدیریت سازمان حج و زیارت در عرصه میدان شهدا، از ساعت 9:30 دقیقه شب برگزار می شود.

 

وی، اجرای مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب اسرار حج(نوشته حجت الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در حوزه حج و زیارت) و بر پایی غرفه نقاشی برای کودکان با مضمون مفاهیم کلامی و اعتقادی را از برنامه های این نشست برشمرد.

 

 دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در رشته های مرتبط حج و زیارت دانشجو می پذیرد

حجت الاسلام حاج ابراهیمی بیان کرد: بعثه مقام معظم رهبری برای اولین بار در کشور، تفاهم نامه ای را با دانشگاه بین المللی  امام رضا(ع) در مشهد برای راه اندازی رشته و گرایش های مرتبط با حوزه حج و زیارت در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مجازی ویژه برادران امضا کرد.

 

وی اظهار کرد: طبق این تفاهم نامه، از مهر ماه سال جاری، در مقطع کارشناسی رشته حج و زیارت 200نفر و در مقطع کارشناسی ارشد 50نفر در رشته ارتباطات با گرایش حج و زیارت جذب می شوند.

 

حجت الاسلام حاج ابراهیمی ادامه داد: در مقطع دکتری، دو نفر ویژه رشته های حج و زیارت جذب شده اند و   اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام در سایت دانشگاه بین المللی امام رضا موجود است.


فراخوان جشنواره فرهنگی هنری دیدار

مسؤول آموزش نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان در ادامه به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دیدار اشاره کرد و گفت: این جشنواره در پنج قالب عکس، آثار ادبی، آثار حجمی، کلیپ و نماهنگ و ارتباط تصویری که شامل تصویر سازی، پوستر و اینفوگرافی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که هدف از برگزاری این جشنواره، استفاده از ابزار هنری برای انتقال مفاهیم آموزشی، با محوریت حج و زیارت است، ادامه داد: 15 مرداد، مهلت ارسال آثار  بوده و جشنواره پانزدهم شهریور هم زمان با هفته حج برگزار می شود.

 

وی با اشاره به تقدیر از صاحبان آثار برگزیده در مراسم اختتامیه، گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی   www.didar.hajj.irمراجعه کنند.

 

حجت الاسلام حاج ابراهیمی گفت: در سال جاری، از طرف بعثه مقام معظم رهبری در کادر عوامل اجرایی کاروان های حج عمره منطقه خراسان در هتل های مکه و مدینه، یک مسؤول فرهنگی که متولی امور فرهنگی است، در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به این که بعثه مقام معظم رهبری نقش نظارتی بر سازمان حج و زیارت را بر عهده دارد، افزود: اجرای برنامه های حج و زیارت بر عهده سازمان حج و زیارت است و بخش معنوی و فرهنگی را بعثه مقام معظم رهبری به دوش دارد./930/پ202/ع 

ارسال نظرات