۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۷۵۵۸۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نقش اصلاح‌گری مبلغان با تحمل سختی‌ها تحقق می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به بایدهایی که خداوند متعال برای انسان در نظر گرفته است، گفت: عقلانیت و تدبیر از نیازهای ضروری و نخستین یک مبلغ است و اقتضای آن حفظ شأن و منزلت خود روحانی است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، امروز در گردهمایی «طلایه داران تبلیغ» این استان، با اشاره به بایدهایی که خداوند متعال برای انسان در نظر گرفته است، تصریح کرد: عقلانیت و تدبیر از نیازهای نخستین و ضروری یک مبلغ است و اقتضای آن حفظ شأن و منزلت خود روحانی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که روحانیت باید زینت اهل بیت(ع) باشد، تصریح کرد: هنرمندی مبلغ در آن است که در برخورد با سلایق گوناگون درست و پسندیده رفتار کند و از نامهری ها و بدزبانی ها و سختی هایی که اساس کار تبلیغ است، رنجیده خاطر نشود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری لازمه ایفای نقش اصلاح گری مبلغان را در تحمل سختی ها بیان کرد و گفت: یکی دیگر از ضروریات کار تبلیغ، شفقت و مهربانی است که اقتضای آن داشتن رابطه ای لطیف است.

امام جمعه شهرکرد مبلغان را از بداخلاقی در امر تبلیغ برحذر داشت و افزود: آگاه باشید که کار همیشگی انبیای الهی مهرورزی و محبت به مردم بوده است؛ بنابراین کینه را به دل راه ندهید و از بداخلاقی هایی که دل شما را سیاه می کند، بپرهیزید.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که حلم از واجبات تبلیغ است، گفت: مبلغ در امر تبلیغ با انواع نازیبایی ها روبرو است؛ داشتن حلم و سعه صدر سبب می شود این نازیبایی ها برایش آسان شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، صبر در تبلیغ را از ویژگی های بارز مبلغ خواند و گفت: اگر اخلاص در وجود یک مبلغ دینی حاکم شود، نصرت و یاری پروردگار شامل حال او خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به مسأله قناعت در عرصه تبلیغ اشاره کرد و بیان داشت: مبلغی که در دام طمع و حب دنیا گرفتار شود انتظار اصلاح و سالم‌سازی جامعه از او نمی‌رود؛ چراکه خود او در گمراهی و غفلت به سر می‌برد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با توصیه جدی مبلغان بر حفظ اتحاد و پیوستگی در استان تصریح کرد: دین و اخلاق مردم استان چهارمحال و بختیاری در دست شما مبلغان و روحانیان دین است که باید با بیان و عمل خود در راستای دین خدا قرار گیرد./9457/پ202/س

ارسال نظرات