۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۷۵۶۰۴
مدیر حوزه های علمیه استان سمنان:

حوزه های علمیه باید محور فعالیت‎های فرهنگی در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان سمنان موازی کاری و عدم تطابق هزینه و سودمندی را معضل برنامه های فرهنگی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه های علمیه باید محور فعالیت های فرهنگی در جامعه باشند.
مدير حوزه هاي علميه استان سمنان

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان گفت: بعد از 34 سال با نگاهی دقیق به این نتیجه خواهیم رسید اگر می خواهیم قدمی سودمند در راه فرهنگ برداریم باید از طریق روحانیان و منبرها باشد.

 

امام جمعه گرمسار با اشاره به هزینه های متنوعی که در مراکز فرهنگی گوناگون کشور صرف می شود، تصریح کرد: اگر در هر استان تشکیلاتی با محوریت حوزه علمیه شکل بگیرد و هدایت فعالیت های فرهنگی را عهده دار شود بدون شک با کمترین هزینه بیشترین بهره دهی را شاهد خواهیم بود.

 

وی اضافه کرد: ما باید به دنبال پرورش نیروهای متعهد باشیم، یقینا فرهیخته ترین شخصیت های فرهنگی و هنری ما هنوز هم کسانی هستند که در مساجد، حوزه ها، پای منبر ها و خطابه ها تربیت شده اند.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه سمنان حضور تربیت شدگان فرهنگ مسجد و تبلیغ در تمامی عرصه ها و ایستادگی در مقابل همه فشارها و تهدید ها طی تاریخ کشور و انقلاب اسلامی را گواهی بر کارآمدی این فرهنگ دانست و افزود: تجربه ثابت کرد که انس مردم با علمای اسلام مسیر صحیح را به آنها نشان داده است.

 

حجت الاسلام مهدی نژاد با تبریک حلول ماه میهمانی بزرگ خدا تاکید کرد: طلبه ها و روحانیان این ایام را قدر بدانند بیشتر در جمع مردم حضور یابند، ماه رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ مبانی و ارزش های دین است./977/ت302/ب 

ارسال نظرات