۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۷۵۶۱۱
شورای استهلال اهل سنت گلستان:

اعلام رویت حلول ماه رمضان با تایید و اذن ولی فقیه امکان‎پذیر است

خبرگزاری رسا ـ شورای استهلال اهل سنت استان گلستان در آستانه حلول ماه مبارک رمضان با صدور بیانیه‎ای اظهار داشت: اعلام رویت حلول ماه مبارک رمضان، اعیاد فطر و قربان در بلاد اسلامی با تایید و اذن ولی فقیه و یا حاکم اسلامی امکان‎پذیر است.
استهلال

به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‎ های گلستان و گیلان، در این بیانیه آمده است: حلول هر ماه قمری شرایطی دارد که در صورت رویت توسط هر فرد مسلمان باید مرتب به دلیل بررسی صحت و سقم به دفتر ولی فقیه اعلام شود.

 

این بیانیه می‎افزاید: ستاد استهلال مقام معظم رهبری با پیشرفته‎ترین امکانات در سراسر کشور مستقر بوده و اعلام حلول ماه مبارک رمضان فقط از طریق دفتر معظم‌له امکان‎پذیر خواهد بود.

 

در این بیانیه آمده است: ماه رمضان، ماه میهمانی خدا، نزول قرآن و از آن به عنوان برترین ماه‌ها یاد شده است و نزد مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که رسول اعظم اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) همواره در ابتدای این ماه به مردم بشارت می‌دادند و به تبیین اهمیت آن نزد مردم می‎پرداختند.

 

در پایان این بیانیه اعضای شورای استهلال ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان در ایام ماه مبارک رمضان خواستار استفاده بیشتر و اکمل از فضیلت‌های این ماه مبارک شدند./950/د102/ب

ارسال نظرات