۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۷۵۶۱۳

برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت در قم

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت همزمان با ماه مبارک رمضان در قم خبر داد.
بخش حوزوي نمايشگاه قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدرسول موسوی نژادیان صبح امروز در گفت و گویی اختصاصی، با اعلام این خبر اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف ترویج معارف قرآنی، ارائه الگوی دینی و تقویت فعالیت های قرآنی در سطح استان قم، از 27 تیرماه در مجتمع ناشران قم برپا می شود.


وی در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت بر اساس توسعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) شکل گرفته و جای جای این نمایشگاه درصدد تعمیق فرهنگ قرآن و الگوسازی برای رفتار قرآنی و انس بیشتر مردم با این کتاب آسمانی و ائمه اطهار(ع) خواهد بود.


موسوی نژادیان در ادامه به بخش های مختلف نمایشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: مؤسسات قرآنی، ناشران فعال در حوزه قرآن و اهل بیت(ع)، کانون های فرهنگی هنری مساجد قم، مطبوعات قرآنی و کانون های تبلیغاتی استان، به ارائه فعالیت های خود در حوزه قرآن و اهل بیت(ع) خواهند پرداخت.


این مسؤول فرهنگی، موزه آثار نفیس، نرم افزارها و رسانه های دیجیتال قرآنی، سایت ها و وبلاگ های قرآنی، صنایع دستی، تابلو فرش و کودک و نوجوان را از جمله بخش های دیگر نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت عنوان کرد.


معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به حضور انجمن های هنری وابسته به این اداره کل در این نمایشگاه گفت: انجمن های تجسمی، خوشنویسان و عکاسان قم و همچنین آموزشگاه های آزاد هنری استان با حضور در این نمایشگاه و برپایی کارگاه های زنده هنری، فضایی جذاب و متنوع را ایجاد خواهند کرد.


وی برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی و هنری و همچنین اجرای برنامه های جذاب در حاشیه این نمایشگاه از جمله تواشیح، قرائت قرآن و برگزاری نشست های تخصصی را از دیگر برنامه های این نمایشگاه عنوان کرد.


موسوی نژادیان در پایان به زمان و مکان نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و شرکت تعاونی ناشران استان و مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 27 تیر تا چهارم مردادماه در مجتمع ناشران قم (خیابان معلم) برپا می شود که علاقه‌مندان به قرآن و اهل بیت(ع) می‌توانند هر روز از ساعت 18 تا 24 از این نمایشگاه دیدن کنند./916/د102/ی
 

ارسال نظرات