۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۷۵۶۲۹
نماینده مجلس خبرگان:

تدبر در قرآن زمینه‎ساز کسب معرفت حقیقی در ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان تدبر در قرآن را زمینه ساز کسب معرفت حقیقی در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: معنویت حاصل از شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان انسان را به اوج تعالی و سعادت می رساند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی در گلستان امروز در برنامه ویژه ماه مبارک رمضان که از شبکه استانی گلستان پخش شد با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به همه مسلمانان افزود: دل هایی که آمادگی پذیرش رحمت الهی را داشته باشند ماه مبارک رمضان بهار آنها است.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسب برای دل هایی است که آمادگی پذیرش رحمت الهی را دارند، ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسب و بهار دل های آماده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه برخی دل ها سوخته اند و همانند زمین غیر قابل کشت هستند، ادامه داد: زمین های سوخته اگر صد بهار نیز بر آنها وارد شود باز هم طراوت و شادابی نخواهند داشت، اما فصل بهار برای زمین های آماده کشت فصل حرکت، جنبش، سرسبزی و خرمی است.

 

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود به جایگاه ماه مبارک رمضان از لسان پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: ماه رمضان، ماه خدا، ماه مغفرت، ماه رحمت الهی، ماه توبه، ماه تلاوت قرآن، ماه طلب مغفرت، ماه دعا و روزه، ماه طاعت و بندگی خدا و ماه آزاد شدن از آتش جهنم و رسیدن به بهشت الهی است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماهی است که قرآن به کلی بر قلب نورانی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نازل شده است، ادامه داد: این ماه پربرکت بهترین زمان برای انس و الفت حقیقی با کلام الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تدبر در قرآن را زمینه ساز کسب معرفت حقیقی در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: معنویت حاصل از شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان انسان را به اوج تعالی و سعادت می رساند.

 

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این که باید فضای مساجد را به گونه ای فراهم کنیم تا حضور نسل جوان در این پایگاه ارزشمند دینی هر روز بیشتر شود، ادامه داد: نقش ائمه جماعات مساجد در جذب نسل جوان به مساجد بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید با تعامل بهتر با جوانان در این جهت تلاش کنند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که رمضان ماه دوری از گناهان و حرکت به سوی خداوند و ماه خواندن قرآن است، گفت: خواندن قرآن بدین منظور است که ما از این طریق وارد محتوا و معارف قرآن شویم و با خواندن آن دل های خود را با ذکر و یاد خدا روشن کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: همه ما گرفتار گناه هستیم و باید در این دنیا خود را از آتش جهنم خلاص کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات