۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۷۵۶۳۰

راه‌اندازی شعبه جامعه‌المصطفی العالمیه در تبریز

خبرگزاری رسا ـ شعبه مرکز اسلامی جامعه المصطفی العالمیه به زودی با پذیرش 120 طلبه از جمهوری آذربایجان در تبریز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
راه‌اندازی شعبه جامعه‌المصطفی العالمیه در تبریز

حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر و مساعدت آیت الله شبستری، رییس عالی حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی به زودی شعبه مرکز اسلامی جامعه المصطفی العالمیه در تبریز راه اندازی خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که محل شعبه جامعه المصطفی نیز مشخص شده و به زودی افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدرسه آشتاب که در حد فاصل چهار راه آبرسانی و چهار راه شهید منتظری(مارالان) قرار گرفته برای فعالیت شعبه تبریز جامعه المصطفی در نظر گرفته شده که قرار است از مهرماه تحصیل طلاب خارجی آغاز شود.

 

حجت الاسلام سیدی‌ثانی از پذیرش 120 طلبه از کشور جمهوری آذربایجان در تبریز خبر داد و تصریح کرد: مطابق تفاهم‌نامه ای که میان حوزه علمیه آذربایجان شرقی و جامعه المصطفی العالمیه منعقد شده است، امسال 120 طلبه پذیرش می شود و از سال های آینده این میزان افزایش خواهد یافت.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز ادامه داد: همزمان با پذیرش طلاب خارجی در تبریز، تفاهم‌نامه‌ دیگری میان جامعه‌المصطفی العالمیه با حوزه علمیه بناب منعقد شده که از سال تحصیلی جدید 30 طلبه از کشور جمهوری آذربایجان در این مرکز علوم دینی مشغول به تحصیل خواهند شد.

 

وی ادامه داد: پذیرش طلبه خارجی در حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در حالی صورت می گیرد که پیش از این طی چند دهه گذشته حوزه های علمیه آذربایجان به ویژه تبریز و بناب همواره میزبان طلابی از کشورهای حوزه قفقاز و شوروی سابق بودند.

 

گفتنی است، با آغاز پذیرش طلاب غیرایرانی در آذربایجان شرقی، فصل جدیدی در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان گشوده شده و قدمی در جهت احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه تبریز برداشته خواهد شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات