۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۷۵۶۵۳
حجت الاسلام حاجی زاده:

تغییر دولت به معنای تغییر در اصول نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: تغییر دولت و رییس جمهور به معنای تغییر در اصول، آرمان و مبانی اولیه انقلاب اسلامی ایران نیست.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تحلیل برخی اظهارنظرهای داخلی و خارجی مبنی بر رابطه با آمریکا پرداخت و اظهار داشت: پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری عده‌ای داخل و خارج چنان شادمان شدند که گویی کشور در بحران به سر می برد و ناجی ظهور کرده است.


وی با بیان این‌که نباید از خدمات دولت نهم و دهم چشم‌پوشی کرد، خاطرنشان کرد: به حق و در انصاف باید اعتراف کرد که برخی از خدمات دولت احمدی نژاد در تاریخ کشور بی‌سابقه بود، هرچند ضعف‌هایی نیز وجود داشته اما به هر حال خدمات ارزشمندی هم بوده که نباید مورد غفلت واقع شود.


حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر تشکیل کابینه فراجناحی مبتنی بر رویه اعتدال از سوی رییس جمهور منتخب گفت: امیدواریم حجت الاسلام روحانی که امروز رییس جمهور همه ملت ایران است، نقاط قوت دولت احمدی نژاد را تداوم بخشد و نقاط ضعف را اصلاح و در مسیر ولایت فقیه خدمت‌گذار ملت باشد.


امام جمعه اهر با بیان این‌که تغییر دولت و رییس جمهور به معنای تغییر در اصول، آرمان و مبانی اولیه انقلاب اسلامی ایران نیست، تصریح کرد: امروز غرب بیش از هر زمان دیگری در موضع انفعال قرار دارد، شرایط فعلی آمریکا در بدترین حالت ها پس از جنگ جهانی دوم قرار دارد، از این رو تحریم ایران بیش از همه به ضرر خود آمریکا است.


وی با اشاره به این‌که بحران اقتصادی حاکم بر غرب و آمریکا ارکان سیاسی آن را نیز تحت تاثیر قرار داده است، گفت: آمریکا در حال حاضر یک هیمنه توخالی بیش نیست و با گذشت زمان این موضوع به خوبی احساس می شود، در چنین شرایطی عده‌ای با چه تحلیل بر آمده از عقل سلیمی موضوع مذاکره با آمریکا را مطرح می کنند.


حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که آمریکا بیش از هر زمان نیازمند رابطه با ایران است، تصریح کرد: موضوع مذاکره با آمریکا در حدود و اختیارات ولایت فقیه است، امروز نظام در شرایطی قرار دارد که رهبری با درک اوضاع و با بهره گیری از شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی، آمریکا را به چالش کشانده اند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان این‌که ایالات متحده آمریکا بزرگترین حامی تروریسم در جهان است، اظهار داشت: وعده تغییر شیوه از سوی رییس جمهور آمریکا در حد یک شعار باقی ماند، افزون بر این‌که سوابق سوء آمریکا در دشمنی دیرینه با ایران امری روشن است.


وی در پایان با تأکید بر این‌که رابطه با آمریکا به معنای پشت پا زدن به ارزش‌ها، خون شهدا و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبری است، ادامه داد: مادامی که سیاست‌های این کشور در قبال ایران دچار دگرگونی قابل توجهی نشود، روابط تیره دو کشور تداوم خواهد داشت./935/ت302/ب

ارسال نظرات