۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۷۵۶۵۷
با ظرفیت 1800 طلبه؛

حوزه علمیه جامع رشت مهر ماه امسال افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در رشت از افتتاح حوزه امیرالمؤمنین رشت مهر ماه امسال خبرداد.
حوزه علميه

حجت الاسلام و المسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در رشت از افتتاح حوزه امیرالمؤمنین رشت مهر ماه امسال خبرداد.

 

وی با بیان این که فعالیت این حوزه در مرحله اول با جذب 500 طلبه آغاز خواهد شد، افزود: این مجموعه عظیم دینی پس از بهره‌برداری کامل ظرفیت پذیرش ‌هزار و 800 طلبه را دارد.

 

نماینده ولی فقیه درگیلان ادامه داد: با بهره برداری کامل و آغاز فعالیت های گسترده دینی حوزه علمیه امیرالمؤمنین رشت، گیلان به عنوان یک قطب مهم علمی و فرهنگی کشور تبدیل خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، گیلان را مهد پرورش عالمان و بزرگان دینی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: این استان در گذشته و حال استادان درخشان دینی و خادمان برجسته مذهبی فراوانی را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر نیز با توجه به موقعیت مذهبی، فرهنگی و جغرافیایی می‌تواند به پایگاه پرورش عالمان دینی بزرگ و تربیت مبلغان دینی برای عالم اسلام تبدیل شود.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) در 52 هزار متر مربع زیربنا و در چهار طبقه با همه امکانات آموزشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: این مجموعه که به عنوان یکی از مراکز مهم حوزوی کشور محسوب می شود هجرت طلاب و روحانیان به قم را کاهش خواهد داد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود همچنین از تحصیل هزار و 400 طلبه در مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: علاوه بر این بیش از سه هزار روحانی و مبلغ فعال نیز در مساجد و مراکز دینی و فرهنگی مشغول تبلیغ دین مبین اسلام هستند.

 

امام جمعه رشت با بیان این که گیلان از گذشته مهد علمای بزرگی بوده است، افزود: وجود علمای بزرگ از قرن سوم هجری قمری در گیلان وسلار دیلمی در قرن چهارم و پنجم مرجع تشیع بود نشان دهنده جایگاه گیلان در پرورش علمای دینی است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت الله بهجت(ره) را یکی از افتخارات این استان دانست و خاطرنشان کرد: این مرجع تقلید جهان تشیع به عنوان یکی از گنجینه های تاریخ اسلام از استان گیلان است که مردم ما به چنین شخصیتی افتخار می کنند./950/ت303/ب

ارسال نظرات